BMWBenny Skrevet April 25, 2013 Skrevet April 25, 2013 Heisann, satt i fjor høst s50b30 i min E30, og det fungerer meget bra! Men jeg må alltid kine 5-6 sekunder før den starter. Den starter alltid. Men det tar alltid 5-6 sekunder. Med mindre jeg slar den av, og så på igjen etter 3-4 sekunder. Så jeg tenkte kanskje at bensintrykksregulatoren kan ha tatt kvelden? For da holder vel ikke den bensintrykket oppe når man slår av bilen, og pumpa ikke lenger går? Noen som veit noe om dette? eller har hatt en s50b30 med gåen BTR, hva er symptomene? Mvh Bjørn:)
Lamek Skrevet April 26, 2013 Skrevet April 26, 2013 Det kan være et symtom på dårlig tilbakeslagsventil i pumpa om systemet blir trykkløst.. Hva skjer om du skrur på tenninga å venter 4-5 sekunder før du starter? Om du vrir rett for bi tenninga å på kinning, så får ikke pumpa nok strøm til å kjøre opp trykket kan det høres ut som.. sjekket systemet for lekkasjer?
BMWBenny Skrevet April 29, 2013 Forfatter Skrevet April 29, 2013 Bensinpumpa er ikke gått mange km. så den bør jo være i orden. Har hatt en lekasje på en slange inn til bensinfilteret, Men systemet er tett nå. Hjelper ikke med tenning 4-5 sekunder, pumpa begynner først og pumpe når jeg vrir om til hakk 3 og begynner og kine. dette har jeg testet. Nå har ikke jeg målt bensintrykket, men hvis ting er på stell så skal vel bensintrykket holde ca. samme trykk når bilen er avslått også. Eller er jeg helt på tur nå? Når bilen er igang fungerer alt optimalt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå