Gå til innhold

Bytte toppakning M51D25 mye jobb? spesialverktøy?

Mawi
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en meg en 2.5 liters dieselpurke med gåen toppakning også lurer jeg på hvor mye jobb detta er..

Saken er at motoren har gått 320k... så jeg lurer vel egentlig på om det er værdt å bytte toppakning, når jeg heller kan kjøpe en som har gått litt mindre en 320k. :/

Er bilmekaniker og har faktisk arbeidsbeskrivelse fra en kamerat som jobber på bmw, men det ser ut som jævlig mye jobb og bytte toppakning. Ser ut som du må ha spesial verktøy i hue og ræva. Har desuten drevet lite med kjede.. Ingenting faktisk.

Men ettersom det blir litt så trim på bilen når motoren er i orden kan det jo være greit å kunne skifte toppakning.. :P

Noen som har erfaringen med og bytte? det jge spesielt tenker på er timing av dieselpumpe.. Er dette mye jobb? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje mykje jobb å bytte toppakning på m51. Det tar litt tid første gangen såklart. Bør absolutt ha verktøyet til å låse svinghjulet, dieselpumpa, kjedestrammer og kammen. Har bytta toppakning på m51 5-6 ganger og eg bruker kanskje et par timer+ på å få av toppen og litt meir på montering. Men eg har da brukt verktøyet til å låse/stille register med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...