Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen spørsmål om hva som går an på en e28.

leste litt inne på stanceworks tror jeg og kommer over en diskusjon om hvordan man får senket en e28 på billigst mulig måte. selvfølgelig var det nevnt kappa fjærer men, også e90 senkeskåler? noen som vet noe om dette fungerer? og hvilken muligheter finnes det for å få e28n lav?

også lurer jeg på om alt understell fra e34 er bolt on på e28? har lyst på større bremser og skiver istede for tromler bak på min 518 e28. motorbytte er også noe som er fristende, men da noe som ikke innebærer for mange modifikasjoner, altså et "enkelt" motorbytte om det finnes muligheter?

har heller ikke servo på den dumme e28n, er det andre muligheter å få på servo enn å ta servo fra annen e28?

takk for svar.

• 1 month later...
Skrevet

dumme e28n??

er nå heller ingen ekspert jeg heller... men jeg handlet e34 m5 (3.8 ) bremser til min e28 535. tror de sto på en 94 modell. Får hamre i 2*4 klosse mellom fjærene xD Neida

Søk på internett, nok av billige senkefjærer og dempere, foringer osv.

Skrevet
har noen spørsmål om hva som går an på en e28.

leste litt inne på stanceworks tror jeg og kommer over en diskusjon om hvordan man får senket en e28 på billigst mulig måte. selvfølgelig var det nevnt kappa fjærer men, også e90 senkeskåler? noen som vet noe om dette fungerer? og hvilken muligheter finnes det for å få e28n lav?

også lurer jeg på om alt understell fra e34 er bolt on på e28? har lyst på større bremser og skiver istede for tromler bak på min 518 e28. motorbytte er også noe som er fristende, men da noe som ikke innebærer for mange modifikasjoner, altså et "enkelt" motorbytte om det finnes muligheter?

har heller ikke servo på den dumme e28n, er det andre muligheter å få på servo enn å ta servo fra annen e28?

takk for svar.

En bil senker man med senkefjører og helst dempere, tilpasset modellen. Senkeskåler får du til E28, så det er ikke noe problem. På en annen side, så kan du kjøpe deg coilover sveisekit, så velger du selv høyde.

Problemet når du skal senke mye på budsjett, er at originaldemperene blir for slappe og for lange. Det er ikke mye trygt å kjøre med, da fjøra kommer til å sitte løst, demperen har veldig lite å komprimere på og i verste fall kan fjøra falle ut av setet, revne dekket og dra deg ut i en ulykke. For din egen og dine medtrafikanters sikkerhet, gjør det skikkelig. Det koster litt mer, men regress fra forsikringsselskapet er mye dyrere! Som en bonus blir bilen mye bedre å kjøre med skikkelig senk. Det blir den absolutt ikke med kapp og superlave fjørskåler på originaldempere.

Om et motorbytte er enkelt eller ikke, kommer ann på personen som utfører det. Det er enklere å bytte fra firer til firer, enn fra firer til sekser. Får du tak i M10B20 motoren, er nok det en av de enkleste og greieste motoroppgraderingene du kan foreta, uten at det blir for omfattende. Den er fysisk lik motoren du har, men med høyere volum og effekt.

Bremser fra E34 skal være bolt on på E28, så lenge du har skivebremser.

Alt av understell fra E34 er ikke bolt on. Noe er ganske likt, og noe er ikke likt i det heletatt. Tror du heller bør satse på E28 understell.

Angående servo, må du ta det fra en annen E28, kjøpe det nytt, eller skaffe det fra f.eks. http://www.sats.no/ :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...