shapa Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 Tenkte kanskje å overhale motoren men veldig usikker på åssen msn for stilt in registeret igjen? Noen som kan forklare?
Brian Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 På m50 uten vanos er det veldig enkelt, og gjort på et par minutter. Klarer det også fint uten spesialverktøy om du er litt nøye. Sett veiva i TDC (top dead center) dvs syl 1 skal stå i øvre dødpunkt, finner merke på veiva. Deretter skal "firkantene" i bakkant på kammene stå plant i forhold til toppen, samtidig som kammene peker mot hverandre på syl 1. Finner sikkert bilder om du søker litt, enklere å vise med et bilte enn ord, men som sagt det er relativt lett.
shapa Skrevet April 27, 2013 Forfatter Skrevet April 27, 2013 Og med vanos ( som jeg har) mye vanskeligere da? Så hvis man har disse låse verktøyene til kamene så kan de bare bli låsy i rikrig posisjon? Så det går an å låse den feil? Også tusn takk får raskt og bra svar:)
Brian Skrevet April 27, 2013 Skrevet April 27, 2013 Du må passe på å låse kammene når veiva står i TDC. Du ser også på kammene på syl 1 for å dobbeltsjekke at det står riktig før du låser. Du kan låse kammene feil, men sjekker du det jeg nevnte i tillegg, så låses det riktig. Til singelvanosen trenger du ett verktøy for å vri det på plass når du monterer. Men også dette er relativ greit når du har verktøyet tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå