Gå til innhold

Termostat i M20 Turbo grader?

Rasperformance
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)

Hvor mange grader bruker dere ha på termostat på en M20 Turbo?

Har hatt en orginal men da går den varm på tomgang (litt tongvint) ok under kjøring

Kjøpte en 65 graders å monterte da klare jeg få opp driftemp på tomgang men kjøler for mye ved kjøring

Har vannkjølt turbo å en større alu kjøler med el. vifte

Noen som selger en mellomting? eller vil dette å bare bli for kaldt ved kjøring?

http://www.turnermotorsport.com/p-1907- ... -only.aspx

denne for eks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal fungere bra med orginal termostat. Hadde det på den gamle min med vannavkjølt turbo. Brukte 535 radiator med 12" spal vifte og hadde ikke problem med varme verken på tomgang eller hard belastning.

hmm :) noen som har mål på hvor stor en 535 radiator er? kansje min alu er litt liten da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at den kjøler for godt ved vanlig kjøring? Hva ligger tempen på ved rolig kjøring?

Personlig tror jeg at M20 heller har godt av å gå litt for kaldt enn varmt, regner ikke med din E30 er bruksbil med maks levetid og drivstofføkonomi mest i fokus. ;)

Min M20 har 65graders termostat og 535(størrelse) aluradiator, der ligger tempen jevnt på 75grader på rolig kjøring, og har aldri vært over 90grader ved hard banekjøring.

To stk 10" vifter styrt fra sprutet trår til over 95grader, dem starter veldig sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at den kjøler for godt ved vanlig kjøring? Hva ligger tempen på ved rolig kjøring?

Personlig tror jeg at M20 heller har godt av å gå litt for kaldt enn varmt, regner ikke med din E30 er bruksbil med maks levetid og drivstofføkonomi mest i fokus. ;)

Min M20 har 65graders termostat og 535(størrelse) aluradiator, der ligger tempen jevnt på 75grader på rolig kjøring, og har aldri vært over 90grader ved hard banekjøring.

To stk 10" vifter styrt fra sprutet trår til over 95grader, dem starter veldig sjeldent.

hmm nei du sier noe.. tempen ligger som du sier på 70 75 grader

har el. vifte men ikke sikker på hvor stor denne er men dekker nesten hele aluradiatoren

men vifta mi har jeg på bryter er sikkert derfor det blir litt feil for da sviver den nok litt for mye for jeg skrur den på for å være sikker skal får koblet styring på den heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mange tilfeller har el viftene mindre kapasitet enn org.. Blir den varm på tomgang er noe feil så enkelt er det. Termostaten er jo full åpen da uansett så den er ikke problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mange tilfeller har el viftene mindre kapasitet enn org.. Blir den varm på tomgang er noe feil så enkelt er det. Termostaten er jo full åpen da uansett så den er ikke problemet

sant som du sier egentlig :) kan være det var litt luft i når jeg testa ..kan teste å se :)

men om jeg skal koble så vifta slår inn på grader hvor mange grader ca burde den starte på å stoppe ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...