Gå til innhold

2 soners klima kupè vifte funker ikke E39

Chris520i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt varme apparat vifte med 2 soners klima er ødelagt på min e39. Så for å bytte den har jeg hørt at jeg må ut med hele dashbordet. noen som har gjort dette selv før og vet om en enklere løsning?

Sikker på at det ikke bare er motstanden? vifta dør helt om den ryker.

sjeldent at selve vifta ryker, motstanden derimot!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den starter litt innimellom men har en stort bråkelyd, og første gang den ikke ville starte så kom det svart/grå røyk ut av blåser hullene da bilen fikk litt fart og luktet brent motor, så tror det er selve motoren. men vet du hvor motstanden sitter henn da? skal bytte den og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ut med hele dashbordet da det blir veldig knotete å bare rot ved å prøve å få av bare toppen. Dette gjelder ved bytte av motoren, men motstanden sitter på høyre side inn mot midtkonsholden. Tar ca 20 min å bytte den. Har skifta dashbordet i min E39, helt kurant jobb, men endel skriuing;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ut med hele dashbordet da det blir veldig knotete å bare rot ved å prøve å få av bare toppen. Dette gjelder ved bytte av motoren, men motstanden sitter på høyre side inn mot midtkonsholden. Tar ca 20 min å bytte den. Har skifta dashbordet i min E39, helt kurant jobb, men endel skriuing;)

Motstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye indre jobb å ta ut øvre halvdel av dashbordet enn hele, det sier seg selv. Motstanden tar maks 5min å bytte da du kun trenger å ta av stoffdekselet på høyre side av midtkonsollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye indre jobb å ta ut øvre halvdel av dashbordet enn hele, det sier seg selv. Motstanden tar maks 5min å bytte da du kun trenger å ta av stoffdekselet på høyre side av midtkonsollen!

jeg skal like å se noen ta av øvre del, mens den nedre står igjen! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...