Chris520i Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Hei! Mitt varme apparat vifte med 2 soners klima er ødelagt på min e39. Så for å bytte den har jeg hørt at jeg må ut med hele dashbordet. noen som har gjort dette selv før og vet om en enklere løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Hei!Mitt varme apparat vifte med 2 soners klima er ødelagt på min e39. Så for å bytte den har jeg hørt at jeg må ut med hele dashbordet. noen som har gjort dette selv før og vet om en enklere løsning? Sikker på at det ikke bare er motstanden? vifta dør helt om den ryker. sjeldent at selve vifta ryker, motstanden derimot!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris520i Skrevet April 28, 2013 Forfatter Share Skrevet April 28, 2013 Den starter litt innimellom men har en stort bråkelyd, og første gang den ikke ville starte så kom det svart/grå røyk ut av blåser hullene da bilen fikk litt fart og luktet brent motor, så tror det er selve motoren. men vet du hvor motstanden sitter henn da? skal bytte den og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Du må ikke ut med hele dashbordet, men øvre halvdel av det. Motstanden sitter på høyre side av midtkonsollen bak stoffdekselet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Tror du må ut med hele dashbordet da det blir veldig knotete å bare rot ved å prøve å få av bare toppen. Dette gjelder ved bytte av motoren, men motstanden sitter på høyre side inn mot midtkonsholden. Tar ca 20 min å bytte den. Har skifta dashbordet i min E39, helt kurant jobb, men endel skriuing;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Hei!Mitt varme apparat vifte med 2 soners klima er ødelagt på min e39. Så for å bytte den har jeg hørt at jeg må ut med hele dashbordet. noen som har gjort dette selv før og vet om en enklere løsning? E39 Dette er for E38. http://www.bavariandominator.co.uk/page ... 137123.cfm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Tror du må ut med hele dashbordet da det blir veldig knotete å bare rot ved å prøve å få av bare toppen. Dette gjelder ved bytte av motoren, men motstanden sitter på høyre side inn mot midtkonsholden. Tar ca 20 min å bytte den. Har skifta dashbordet i min E39, helt kurant jobb, men endel skriuing;) Motstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Tror du må ut med hele dashbordet da det blir veldig knotete å bare rot ved å prøve å få av bare toppen. Dette gjelder ved bytte av motoren, men motstanden sitter på høyre side inn mot midtkonsholden. Tar ca 20 min å bytte den. Har skifta dashbordet i min E39, helt kurant jobb, men endel skriuing;) Mye indre jobb å ta ut øvre halvdel av dashbordet enn hele, det sier seg selv. Motstanden tar maks 5min å bytte da du kun trenger å ta av stoffdekselet på høyre side av midtkonsollen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Jeg har eskeny motor liggende om du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianosthus Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Jeg ville ivertfall prøvd å bytte motstanden først, før evt demontering:wink: På min e39 ble vifta helt død når motstanden gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Den røken som kom ut kan ha kommet fra motstanden,den blir overopphetet og det lukter brent elektronikk,lønner seg å bytte den først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m520 Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Tror du må ut med hele dashbordet da det blir veldig knotete å bare rot ved å prøve å få av bare toppen. Dette gjelder ved bytte av motoren, men motstanden sitter på høyre side inn mot midtkonsholden. Tar ca 20 min å bytte den. Har skifta dashbordet i min E39, helt kurant jobb, men endel skriuing;) Mye indre jobb å ta ut øvre halvdel av dashbordet enn hele, det sier seg selv. Motstanden tar maks 5min å bytte da du kun trenger å ta av stoffdekselet på høyre side av midtkonsollen! jeg skal like å se noen ta av øvre del, mens den nedre står igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 Noen bilder http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=343525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet Mai 5, 2013 Share Skrevet Mai 5, 2013 viewtopic.php?t=134438 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå