Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vurderer å kjøpe meg en 528i, men den har gått en god del og vurderer å bytte motor, en som ikke har gått så mye. Er det noe jeg burde tenke på da, ang. forsikring eller noe sånt? Jeg øker jo ikke motoreffekten, så burde vel ikke være noe problem eller?

528i jeg skal kjøpe er en 1996 mod. og motoren som skal inn i den er en 1999 mod. vil den passe? Evt. hva er forskjellig, motorfeste eller?

Skrevet

1999 motoren er mest sansynlig en M52tub28, da den du har fra før er M52b28, den nye har dobbel vanos og forskjellig type hjerne, vil ikke være plug and play i bilen din.

Skrevet

En M52 som har blitt tatt godt vare på kan gå veldig langt, så det er ikke noe poeng å bytte motor bare fordi den har gått langt, kan jo være i god stand likevel.

OM motoren er sliten, så ville jeg heller kjøpt en brukt motor fra sverige av samme type og overhalt/sjekket denne og beholdt ledningsnettet fra den motoren som sitter i bilen.

Skrevet

Hei, takk for svarene forresten! Men saken er at jeg har lyst på en motor med dobbel vanos, av egne erfaringer. Men da er problemet hva er jeg nødt til å gjøre for å få den til å gå i et eldre chassi osv. Selve motoren, hjerne, ledningsnett og annet elektronisk som har med styreenheter ang. motor/drivverk, er det noe mer da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...