marc95 Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 Har nå gått til innkjøp av en E34 520 1994 mod, med en m50 b25 motor. Har fortsatt et par mnd igjen før jeg får lappen så planen er å fikse opp bilen til dette. Generellt sett er bilen rellativt strøken men er noen små detaljer her og der. Primært sett tenker jeg å starte med å ta den rusten som er på bilen. Har foreløbig ikke sett noe "farlig" så håper jeg på at kanaler og under gulvteppe ser bra ut. Har ennå ikke hatt tid til å få sjekket dette. Ønsker gjerne forslag til hva jeg kan gjøre med bilen, er åpen for det meste så her er det bare å pøse på med ideer ! Litt om det jeg foreløbig har tenkt på som må fikses: * Rust * Bytte Toppdekselpakkninger * Bytte Vannpumpe * Sjekke ut lekasje av kjølervæske (muligens thermostat huset) * Stramme opp håndbrekvaier (evnt bytte) * Fikse senrtallåsen (vet ikke helt hva som er feil, noen forslag?) - Låser tre dører, alle utnom venstre bakdør * Finne ut av låsen på fører dør (får ikke vrid om låsen, noen forslag?) * Bytte frontrute (er slitemerker akk i synsvinkelen for fører etter vindusvisker) - Noen som har peiling på ca pris på dette? Ellers det jeg foreløbig har tenkt på av utsendemessig: * Lakkere crom listene rundt rutene svarte, forgje eier har klint på elektriker teip ettersom at lakkenhar begynt å flasse, ganske kreativ løsning ettersom at det sitter og ser bedre ut, men dette må fikses! Tenker da å bruke plasti dip. * Fikse opp felgene, disse er kantkjørte så det må spakkles og pusses men vet ikke hvordan jeg skal lakere dem etterpå. (kom med forslag!) * Bytte til org emblemer * Blå eller hvit interiørbelysning + Belysning under dasjbord hos fører og pasasjer - Forslag om farge * Sote bakrutene (Svart) * Bytte ratt (tenkte kansje MTech 2) * Bytte ut gummin på pedaler til aluminium m styling * Girspak-hendel * Håndbrekkhendel * Coilovers (noen forslag?) * Effektanlegg (noen forslag?) * Carbon foliere lister inni bilen * Bytte utvendigelister rundt bilen Som jeg nevnte tidligere kom med forslag både om det jeg har tenkt ser bra ut eller ikke og eventuelt hva jeg heller burde gjøre! Legger ved noen bilder her av hvordan bilen er nå (bildene er tatt av tidligere eier): Bilder av rusten som er på bilen laster jeg opp når jeg har fått tatt noen, bilen står nå på et verksted et stykke unna, så blir evntuelt neste gang jeg drar dit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DTalstad98 Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Såg ut som et kjekt utgangspunkt dette. få av v8 fronten og sett en på original. mye penere etter min mening. Er det byttet motor i denne ? trodde 1994 var original med vanos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marc95 Skrevet April 30, 2013 Forfatter Share Skrevet April 30, 2013 Såg ut som et kjekt utgangspunkt dette.få av v8 fronten og sett en på original. mye penere etter min mening. Er det byttet motor i denne ? trodde 1994 var original med vanos Jada er greit detta, ser jo egentlig ganske strøken ut på bildene, men skal komme tilbake med bilder der de kosmetiske skadene kommer bedre frem. Har også funnet ut at det er litt rust på kanalene, jekkefestene samt i dørkarmer osv. Så blir fiksing av dette i førsteomgang. Selv synes jeg V8 fronten er ganske "kul" så tror jeg forblir med denne (får se hva jeg gjør). Men den må pusses ned og lakkeres på nytt da. Stemmer at det er byttet motor i denne. Sitter org en m50 b20 men denne har blitt byttet til en m50 b25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DTalstad98 Skrevet April 30, 2013 Share Skrevet April 30, 2013 tror den kan bli fin med v8 front visst du lakker nyreringene svart matt. du har jo shadowline så det passer jo perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garstin Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Flott utgangspunkt for en fin e34 dette her Men gjør som talstad sier og lakker nyreringene svart. det er mye penere i mine øyne. Er bilen akkurat vasket på bildene? eller ser støtelistene på bakfangeren så skjoldete ut? Og hva er greia med di der? Har jeg aldri sett før.. Fjerner bilder om du vil. bare send pm Følger med videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet Mai 12, 2013 Share Skrevet Mai 12, 2013 Er ryggesensor disse der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garstin Skrevet Mai 13, 2013 Share Skrevet Mai 13, 2013 Aha var det jeg tenkte meg egentlig. men har aldri sett det på e34 før. Så ikke så veldig pent ut syns jeg, men kult å ha noe ikke så mange andre har da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DTalstad98 Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Her var det visst dvalemodus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DTalstad98 Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 noe som skjer her eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DTalstad98 Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 noe som skjer her eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå