janerrn1 Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Hei! Mulig dette blir litt feil sted og spørre, men jeg prøver uansett. Skal kanskje bytte bil med en som har en BMW E34 Touring, 1994 mod, 2,0L 24v med vanos og manuell kasse.. Den er akkurat eu godkjent og hadde relativt strøkent skinn interiør. Men så hadde den også noe overflate rust i kanaler, bunn av dører og den hadde rulla litt over 280 000 km. Sånn ellers virka det som en hel og grei bil bortsett fra noe annet småtteri, senka med 50/35 fjærer som ikke er godkjent men han har papirer på det. Skjønner at det sikkert er vanskelig med en god prisvurdering utifra såpass lite informasjon, men ca hvor mye er en sånn bil verdt nå til dags? Dette var ikke noe strøkent eksemplar. Jeg ville tippa rundt 20 max 25? Ihvertfall det jeg har kommet frem til når jeg har sjekka markedet. Hadde vært flott om noen kunne svart om jeg var på ca riktig sum, ettersom jeg ikke har så mye peiling. Han hadde også mye papirer på at det hadde blitt brukt penger på bilen opp igjennom tida. Et annet spørsmål er disse motorene gode nok til at de ruller godt over 300 000 hvis de er riktig vedlikeholdt så klart? Litt skeptisk til så høy kmstand på eldre bmw, trenger en bil som varer noen år. Setter også pris på om folk kan komme med tips/råd til hva som er spesielt greit å sjekke på en E34, kjente svakheter osv tenker jeg på da. Dette er det eneste bildet jeg har, tror det er før senk også. Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Rust i kanaler, dørk og sjekk ruteheiser/takluke og bakluke. Sjekk også at olje ikke er grå eller at det krymper kjøleveske.(gåen topp/pakning) Prisen du nevner stemmer bra den. Solide motorer, men pass på så den ikke koker for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerrn1 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 Rust i kanaler, dørk og sjekk ruteheiser/takluke og bakluke.Sjekk også at olje ikke er grå eller at det krymper kjøleveske.(gåen topp/pakning) Prisen du nevner stemmer bra den. Solide motorer, men pass på så den ikke koker for deg. Takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 Nå skal det sies at eg solgte en E34 525 ia med nye dekk, ny moter (var kviteringer på 45k fra tidl. eier kun i deler på motor, og ca 30k i understellsedler siden 2008) som var gått 30 000 etter overhaling (totalt 270k) for 10 000 kr. Denne var akkurat EU ok og alt. Den lagg vel på finn i ca 3 mnd til rundt 17 000 kr uten å få noe napp. Den var ikke fin i lakken, men var noe lunde fri for rust. Så 20 til 25k hadde eg aldri gitt for en 520, iallefall ikke en 1994 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerrn1 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 Nå skal det sies at eg solgte en E34 525 ia med nye dekk, ny moter (var kviteringer på 45k fra tidl. eier kun i deler på motor, og ca 30k i understellsedler siden 2008) som var gått 30 000 etter overhaling (totalt 270k) for 10 000 kr. Denne var akkurat EU ok og alt. Den lagg vel på finn i ca 3 mnd til rundt 17 000 kr uten å få noe napp. Den var ikke fin i lakken, men var noe lunde fri for rust. Så 20 til 25k hadde eg aldri gitt for en 520, iallefall ikke en 1994 modell. Hadde ikke betalt så mye for den, men skal bytte med mellomlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå