Gå til innhold

BMW E46, problem med on board computer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en 2000 e46 328i. Virker som trip knappen(den til venstre) på speedometeret ikke fungerer, prøvd å resette trip telleren, men uansett hvor lenge jeg holder inne knappen, så skjer det ikke noe. Er det noe mulighet for at knappen er ødelagt? Du kjenner at den blir presset inn, og når du slipper så spretter den ut igjen. Hvis knappen skulle vært ødelagt hvordan er mulighetene for å fikse det? Vanskelig? Eventuelt hva ligger verksted pris på for slikt?

Knappen til høyre, fungerer delvis virker det som, trykkes den inn bytter klokken mellom å vise 24/12 timers klokke, dog det å vri knappen til høyre og venstre for å stille klokken, fungerer ikke, men klokken er riktig med tanke på tiden, så litt merkelig er det syns jeg. Noen må vel ha stilt tiden på et vis?

Ellers så dukker alltid "Oil service -7950km" opp når bilen skrus på, og den har ikke rørt seg siden bilen ble kjøpt(forrige fredag), noen som får meg til å tro at obc'en har bugget seg litt på er vis, så tenkte det kanskje var mulig å prøve å resette den, om det er mulig?

Skrevet

Kan nok virke som disse knappene på speedometeret er ødelagt. Sett noen videoer av folk som har skrudd opp speedometeret, og at det da har vært noen plastikk deler som har vært knekt, slik at disse knappene ikke fungere som de skal. Så har forstått det slik at man må kjøpe helt nytt speedometer for å fikse problemet, da det ikke er mulig å bare kjøpe noe ny knapper? Dog på en annen siden finnes det noen DIY guider som viser hvordan du på en måte kan fikse knappene, på en litt "Macgyver" måte om jeg skal kalle det noe, hehe.

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=719606 f.eks.

Noen som har peiling på hva ca. pris på et ny speedometer er? Forstått det slik at et verksted også må kode det opp mot bilen slik at kilometer blir riktig, ellers er det faren for en "tampering dot" foran trip telleren, om jeg ikke leste helt feil.

Edit: Det å fikse push funksjonen på disse knappene med "Macgyver" metoden over virker grei, dog det å fikse vri funksjonen for å få stilt klokken, virker noe værre: http://www.bmwgm5.com/E46_Clock.htm ser ut som man mister trykke funksjonen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...