Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig enkelt motorbytte!

Du kan bruke original hjerne, dette har minimalt å si.

Da slipper du tullet med EWS (startsperre) osv

Husk at om du kjøper motor fra automat bil må du flytte over ledningsnett og montere svinghjulslager i veiva.

Ellers trenger du dyser (rosa), luftmassemåler (+ evnt tilhørende filterboks) og innsugsbelg fra B28 motoren.

Anbefaler å bytte utløserlager/svinghjulslager, veivhusventilasjon, toppdekselpakning, oljefilter og plugger i samme slengen.

Motorfester (væskefyllte) har også en tendens til å ryke ved motorbytte om de er gamle og morkne

Det var stortsett det du trenger å huske på. Mulig jeg har glemt noe!

Husk at b28 har 240mm svinghjul og clutch kontra 228mm på b20/b25.

530D ZF kasse har også større inngående aksel enn vanlig ZF og Getrag, så du behøver lamell og eventuelt spakstell (det originale er "lett" å modifisere) fra 530D.

Lykke til!

_________________

BMW ///M Power

Min BMW E39 M-sport

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...