kanon Skrevet Mai 3, 2013 Skrevet Mai 3, 2013 Har noen her inne noen erfaringer og vet evt hva som må gjøres på svinghjul og om en må ha adapter plate på girkassen ?
kanon Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Skrevet Mai 5, 2013 Veldig enkelt motorbytte! Du kan bruke original hjerne, dette har minimalt å si. Da slipper du tullet med EWS (startsperre) osv Husk at om du kjøper motor fra automat bil må du flytte over ledningsnett og montere svinghjulslager i veiva. Ellers trenger du dyser (rosa), luftmassemåler (+ evnt tilhørende filterboks) og innsugsbelg fra B28 motoren. Anbefaler å bytte utløserlager/svinghjulslager, veivhusventilasjon, toppdekselpakning, oljefilter og plugger i samme slengen. Motorfester (væskefyllte) har også en tendens til å ryke ved motorbytte om de er gamle og morkne Det var stortsett det du trenger å huske på. Mulig jeg har glemt noe! Husk at b28 har 240mm svinghjul og clutch kontra 228mm på b20/b25. 530D ZF kasse har også større inngående aksel enn vanlig ZF og Getrag, så du behøver lamell og eventuelt spakstell (det originale er "lett" å modifisere) fra 530D. Lykke til! _________________ BMW ///M Power Min BMW E39 M-sport
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå