Testpiloten Skrevet Mai 3, 2013 Skrevet Mai 3, 2013 Tatt av toppen på min E36 M3 for å få byttet toppakning pga lekkasje. Den luftpumpen som nedenfor AC har jeg i grunn aldri hatt montert. Hvilken nytte gjør den? Sender den ren luft i eksosen? Spørsmålet er om jeg trenger den i forhold til godkjenning hos Biltilsynet? Her er bilde av systemet. Punkt 8 er hvor den er koblet til toppen. Jeg har lyst til å bare blende av der. Men kan det bli problemer av det?
jpse36 Skrevet Mai 4, 2013 Skrevet Mai 4, 2013 det er vel for å senke utslippet ved oppstart kald motor. da motoren trenger mere drivstoff i oppvarmingsfasen. luft blir ført inn i eksosen for å forbrenne uforbrent drivstoff. om denne blir fjernet. kan det gå utover katalysatorens levetid. og du vil få problemer med avgass kald motor. jeg ville montert den
SSM Skrevet Mai 6, 2013 Skrevet Mai 6, 2013 Skrot den og blend røret. Jeg målte avgassen på min, nå er riktig nok min bil 87 modell uten katalysator. Men selv uten katalysatorer så var denne motoren innforbi kravet som om den hadde sittet i bilen fra 98.
Testpiloten Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Skrevet Mai 6, 2013 Takk for det Var nok det som var tanken ja. Har ikke AC heller så da kan jeg frigjøre mye plass ved å ta av hele den braketten som sitter der.
jpse36 Skrevet Mai 7, 2013 Skrevet Mai 7, 2013 Skrot den og blend røret.Jeg målte avgassen på min, nå er riktig nok min bil 87 modell uten katalysator. Men selv uten katalysatorer så var denne motoren innforbi kravet som om den hadde sittet i bilen fra 98. målte du avgassen kald motor også? tror nok den sitter der for en grunn. for oss som skal ha det godkjent i vognkortet kan det være greit å beholde den som fra fabrikken. jeg velger ihvertfall å ha den montert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå