Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520ia som jeg syntes har begynt å bruke veldig mye bensin.. Før gikk den aldri på over literen, men nå får jeg den ikke under.. Hvem sensorer er gåene tror dere?

Skrevet

har fått feilmelding på begge på tidligere diagnose, men den kom ikke tilbake på ett par uker ihvertfall, men har ikke tatt noen ny diagnose etter det.. hadde flere andre feil også, men har fiksa de andre..

Skrevet

Du har jo sikkert sjekket andre ting som luftfilteret og lufttrykket ? Vil tro folk som svarer på sparket "Lambda" har skikkelig peiling og at det er bare å bytte begge ettersom du egentlig vet litt om denne feilen fra før ? Vil tro du kan gjøre en del med forbruket ved å bytte til manuell kasse. Hilsen M

Skrevet

den brukte mye mindre bensin for, så hjelper ikke bytte kasse! altså, det hjelper sikkert, men jeg skal ikke ha noen manuell kasse i criusebilen ihvertfall;-)

Skrevet

Spekulering kommer man bare så langt med =)

Steg en for feilsøking er nettopp diagnose, kjøp gjerne egen enhet for et par hundrelapper så kan du bruke den så mye du vil.

Skrevet

Sier du det?? Men det jeg spørr om er hva folk trur, ikke om jeg burde kjøpe diagnoseutstyr!!!

Skrevet

Jeg trur at om du bytter begge lambda sondene, luftmassemåler, kam sensor og vanos så er det stor mulighet for at problemet er løst (hvis du har ett).

Dette er da de vanligste feilene som påvirker drivstofføkonomi og evt. motorkraft. Lykke til.

Skrevet

Feilkoder på lambda kommer veldig ofte av andre feil. Grunnen til at du får opp feilen på lambda er fordi det er de som reagerer på feil blandingsforhold.

Kan være dårlig tenning, feil på LMM, oljeforbruk mm.

Har forøvrig feilkode på begge mine lambda-er for øyeblikket grunnet feiltenning på 2 sylindre til tider. Det betyr ikke at Lambda er defekt.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...