Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har i det siste klart og knekke lufteskruen på ekspansjonstanken, har forsøkt og få den ut med alle tenkelige metoder, deriblant varme opp en skrutrekker og dytte nedi, uten hell. Forsøkt og borre litt i skruen for så og lage et merke nedi hullet slik at jeg kan få vridd den rundt uten hell.

Det jeg tenkte og prøve nå var og løsne det dekselet som sitter over ekspansjonstanken, men har støtt på noen problemer.

Først så vil ikke det klipset som holder radiatoren på plass løsne, er det meningen at jeg må knekke dette for at det skal løsne? Sitter lufteskruen kun i dette dekslet eller sitter det også i ekspansjonstanken? Begynner og bli så lei dette problemet nå at jeg vurderer og bytte hele tanken og dekslet, men dette vil komme på over 2000kr, noe som er over mitt busjett om dagen.

Noen som har noen tips som har fungert? Som sagt, varme en flattrekker med propanbrenner fungerte dårlig, vet ikke hvorfor men det blir ikke djupt nok merke til at jeg får tak hvertfall.

På forhånd, takk for alle svar :)

Skrevet

Eg drylte ned i ein skarp kniv og skrudde den ut lett som berre det. Men om din sit fast vil eg ha prøvd å bore eit hol i den o bruke ein "grispikk"/utdragar. Dette er eit verkty som er laga for akkurat slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...