Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedde noe snodig med min bmw x3 2005 modell i dag. Kjørte på e6, og kjente plutselig diesel lukt. Tenkte ikke noe over det, for den forsvant ganske fort. Kjørte så bare videre i ca. 2-3 km, og bilen begynte da å fjuske og føltes død. Kom også opp ett tegn på dashbordet, men vi kjørte av veien og skrudde av bilen før vi rakk og se ordentlig på tegnet. Gikk ut og så under bilen, og det fosset da ut med diesel. Ser ut som ett lokk som henger noe under resten av understellet, og det var der dieselen rant fra. Virket ikke som det rant tomt, siden vi hadde nesten full tank, og det rant ikke så lenge. Er det dieselpumpe som har blitt ødelagt? Litt mistenkelig at vi nettop har hatt den på full service på sulland, samt satt inn motorvarmer..... Er det evt dyrt for ny dieselpumpe på denne type bmw?

Skrevet
Skjedde noe snodig med min bmw x3 2005 modell i dag. Kjørte på e6, og kjente plutselig diesel lukt. Tenkte ikke noe over det, for den forsvant ganske fort. Kjørte så bare videre i ca. 2-3 km, og bilen begynte da å fjuske og føltes død. Kom også opp ett tegn på dashbordet, men vi kjørte av veien og skrudde av bilen før vi rakk og se ordentlig på tegnet. Gikk ut og så under bilen, og det fosset da ut med diesel. Ser ut som ett lokk som henger noe under resten av understellet, og det var der dieselen rant fra. Virket ikke som det rant tomt, siden vi hadde nesten full tank, og det rant ikke så lenge. Er det dieselpumpe som har blitt ødelagt? Litt mistenkelig at vi nettop har hatt den på full service på sulland, samt satt inn motorvarmer..... Er det evt dyrt for ny dieselpumpe på denne type bmw?

Usikker på hva som gjør at det lekker diesel, men ny dieselpumpe koster iallefall 13 600 kr ny på Gs bildeler, så du får krysse fingrene på at det ikke er den :) Om du hadde tatt bilde av det lokket å hvor det er lekkasje, så er det lettere for de på forumet her å se hva problemet er!

Skrevet

Har sjekka det lokket som jeg trodde var løst, men det satt vist fast. Men snakka med han som jobba på bergingsbilen, og han sier at han aldri har hørt om en dieselpumpe som har røket under kjøring! Og de fleste jeg har snakka med sier at vi ikke hadde fått start på bilen igjen om pumpa hadde vært gåen, og vi fikk jo start... Så satser det er ødelagt dieselfilter eller en slang/pakning ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...