Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
når det er sånn på syl 5 så er ventiltetninget waste of time å bytte, er noe annet som er feil..

Kan jeg få en lite forklaring på hva som gjør at du er så skrå sikker på at det er waste å bytte dem? Hva tror du er feilen? =)

Skrevet

fordi det er UMULIG att ventiltetninger slipper igjennom 3,5l olje på så kort tid, selv om du kjører uten.

og lite komp kommer kun av tre ting, enten skakke ventiler, toppakning blåst ut i en kanal, eller deffekt stempel/stempelring.

Skrevet
fordi det er UMULIG att ventiltetninger slipper igjennom 3,5l olje på så kort tid, selv om du kjører uten.

og lite komp kommer kun av tre ting, enten skakke ventiler, toppakning blåst ut i en kanal, eller deffekt stempel/stempelring.

Ukay, men da ser det fort ut til at det blir overhaling OM det er en av disse tre tingene som du ramset opp her nå. :-)

Har du noe formening om jeg burde balansere veiv og råder, eller er dette også bare waste of time'n'money?

Takk for svar hvertfall. :-)

Skrevet

jeg ville tatt sylinderlekkaskjetest istedenfor komp.test... da jeg synes komp.test er unøyaktig.. har vel aldri vært 14 bar i en bensin motor org? skal vel være rundt 10

og kompresjonsringene på stempelet har da ikke noe med oljeforbruk å gjøre, det er det jo oljeringen som styrer... så dårlig komp behøver ikke å bety at det er dårlig oljering, mener nå jeg da,

og motorbrems er jo klassisk test av ventiltetninger,

hadde det vært stempelringene ville det vel vært oljeforbruk hele tiden

min mening om dette =)

Skrevet

man har ikke sjangs å se det når man kjører, ryker nok sikkert når han gir på og, bare ikke like mye, har man f.eks høl i ett stempel så ryker den VELDIG mye mer ved motorbremsing enn pådrag også.

Skrevet

Det er ikke antydning til røyk under pådrag, har hatt biler i ræva og ser fort om det er røyk som kommer ut da ved hjelp av lysa på bilen bak..

Men høl i stempel og skjeive ventiler, er det så "lite" som høyt oljetrykk som skal til for å ta kvelden på en av disse to komponentene?

Skrevet
Det er ikke antydning til røyk under pådrag, har hatt biler i ræva og ser fort om det er røyk som kommer ut da ved hjelp av lysa på bilen bak..

Men høl i stempel og skjeive ventiler, er det så "lite" som høyt oljetrykk som skal til for å ta kvelden på en av disse to komponentene?

høyt oljetrykk kan presse ut hydr ventilløfterne, men du skal ikek få for høyt oljetrykk ved å fylle bare 2l for mye olje.

prøvd å ta av oljelokket på toppdekslet å sett om det kommer mye ut der? på tomgang event litt rusing

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...