BMW E12 M535i Skrevet Mai 6, 2013 Skrevet Mai 6, 2013 Som tittelen sier skal jeg selge en M30 2,8l som er nyoverhalt. Motoren er 1984 model. Motoren ble startet og testet etter at den ble montert i bilen under renoveringen. Lyden var utrolig frisk og god - låt som en drøm og gikk som en klokke. Toppen er totaloverhalt og det er byttet og gjort følgende arbeid: Byttet kam, løftere, ventiltetninger, samt slipt ventiler og ventilseter. Toppen ble også planet samtidig. Alt arbeidet ble utført av Jamtvedt Motorverksted i Skien hvor jeg bor. Øvrig i motoren er det byttet alle rådelager, kjedestrammere/guide, vannpumpe, og viskosevifte. Bunnpanne er også bytte, og alle pakninger er byttet på hele motoren. Clutch er også helt ny. Hjerne og ledningsnett følger selvfølgelig med. Blokka ble lakkert svart matt, aluminiumsdeler ble syrevasket. Plastikkdeler/holdere, en god del slanger, samt alle slangeklemmer ble byttet til syrefast kvalitet etc. Mesteparten ble kjøpt nytt hos BMW. Bilen som motoren sto i skulle etter planene renoveres fullstendig, men etter mange runder med meg selv, ble den gitt opp, til fordel for en litt mer sjelden E12 M535i. Motoren står nå lagret på en pall på et verksted. Prisantydning jeg kunne tenke meg ligger rundt 6000,- Med tanke på at jeg har brukt over 15 000,- på arbeid og deler på motoren må dette være en god pris =) Alexander tlf: 920 44 919
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå