HiJack Skrevet Mai 6, 2013 Skrevet Mai 6, 2013 Har skiftet førerdøra på bilen min, en 2004 320cd. Flyttet over all innmat fra gammeldøra og inn i den andre jeg fikk tak i, som forøvrig kommer fra en 2000-modell 318 Ci. Alt fungerte utmerket, helt til jeg låste bilen og skulle låse den opp igjen. Den "knoppen" oppå dørtrekket kommer opp når jeg låser opp, men døra er fortsatt låst Noen som har vært ut for noe lignende? Det er 2 ting jeg umiddelbart tenker på som kan ha skjedd: 1: Døra er kanskje ikke 100% justert riktig på hengslene, slik at noe står i spenn og dermed får den ikke låst seg opp. Men jeg synes fortsatt at det er rart at den knoppen kommer opp. 2: Låsekassen kan ha fått seg en kakk når en bil skled inni meg i vinter (som er grunnen til at jeg skiftet døra). Hvordan bør jeg gå fram for å fikse dette, med å gjøre minst mulig skade på dørtrekk o.l.? Takknemlig for svar! Er ikke optimalt å klyve over til andre siden hver gang jeg skal ut å inn
HiJack Skrevet Mai 6, 2013 Forfatter Skrevet Mai 6, 2013 Kan du åpne døren ved og dra i dørhåndtaket inne da? Nei, det går heller ikke. Det er akkurat som den er låst. Om jeg låser bilen og drar i håndtaket inne, så kommer knoppen opp som vanlig, men døra er fortsatt låst.
HiJack Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Skrevet Mai 8, 2013 Opp. Noen som har vært ut for det samme? Skal prøve å få av dørtrekket med døra lukket i morgen, noen sier at det skal gå.
Sjøbuse Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Har du prøvd nøkkelen i døra og låse opp? Eller bare fjernkontroll?
HiJack Skrevet Mai 8, 2013 Forfatter Skrevet Mai 8, 2013 Har du prøvd nøkkelen i døra og låse opp? Eller bare fjernkontroll? Har prøvd fjernkontroll, nøkkel i døra, knappen inni bilen. Ingen forskjell dessverre. Prøvd å presse døra opp, ned, ut og inn mens jeg låser opp også om noe står i spenn, men den nekter å gå ut av lås..
Sjøbuse Skrevet Mai 8, 2013 Skrevet Mai 8, 2013 Virker ikke som det er noe feil med låsen. Tror heller det er mekanismen som holder døra lukket når du lukker igjen døren. Virker som den ikke løserut når du drar i et håndtak.
HiJack Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Skrevet Mai 9, 2013 Virker ikke som det er noe feil med låsen. Tror heller det er mekanismen som holder døra lukket når du lukker igjen døren. Virker som den ikke løserut når du drar i et håndtak. Kan være.. Skal plukke av dørtrekket i kveld så får vi se. Det holder vel om jeg får løsnet det i bakkant vil jeg tro. Det ser trangt ut fremme ved dashboardet.
HiJack Skrevet Mai 13, 2013 Forfatter Skrevet Mai 13, 2013 Fikk fikset problemet på torsdag Det var ikke noe større plunder å få av dørtrekket selv om døra var igjen. Det som har skjedd var at en wire hadde kommet i klem ved montering av dørtrekk, så fikk løsnet den så spratt døra opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå