Gå til innhold

97`523ia - Starter ikke (med video)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få en 523 til å starte - den har stått en stund, men startet før den ble parkert for ca 1 år siden. Noen som har tips til hva som er årsaken? Den har en sprekk i radiator og bruker vann, men den skal fortsatt starte!

Hør lyden her:

Skrevet

Biler liker ikke stå så lenge ;)

Min sto 6 mnd uten start og da sluttet EWS å fungere, samt kamføler tok kvelden...

Fikk ikke start på den uten å bytte det.

Vill forsøkt å ta en diagnose.

Skrevet

samme som min bmw. høres ut som 0 komp.

sjekk olje, må vøre olje mellom min-max merket.

løfterene dine har sikkert tømt seg for olje.

sett gasspedal i bunn, og kinn til du blir blå i trynet.

må bygge opp igjen oljetrykk :)

Skrevet

hmm.. Ok, takk for tips. Skal prøve å kinne lenger! Bilen har visst hatt trøbbel med starter tidligere, men den skal virke nå da.

Skrevet

har ikek noe med for lite strøm å gjøre. hadde samme problemet i påsken.

sjekk oljenivå, kinn som fan.

Skrevet

enig med combatkit her.

Hører på motoren at det er nok med strøm.

Evt kan du ta ut en tennplugg og se om bilen får bensin/luft/gnist som den skal.

Skrevet

Tror egentlig den har nok strøm, er ikke noe som tyder på at den ikke har det. Kinna i fem minutt uten at det skjedde noe endring.. begynner å lure litt på starteren igjen altså..

Skrevet
Tror egentlig den har nok strøm, er ikke noe som tyder på at den ikke har det. Kinna i fem minutt uten at det skjedde noe endring.. begynner å lure litt på starteren igjen altså..

Lurer du på starteren? Mener du at motoren ikke går rundt når du kinner? At starteren ikke er i inngrep?

Skrevet

M52 motorene har en tendens til å bli slik. Min e39 520i blir slik hvis den er kald, blir startet og flyttet noen meter for så å bli stoppet igjen. Da er det letteste å dra den igang. Med automat må du bare ha nok strøm og tålmodighet. Men, ting kan jo skje hvis bilen har stått ett år...

Skrevet
Amatøra

ja hvertfall amatør jeg, spes når eg hadde samme problemet på min.

skjedde samme me meg som Rogern forteller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...