Anderspr0 Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Hei. Kjøpte ett sett med 18" felger (medfulgte to nye dekk) forrige onsdag, selgeren sa den hadde ett hakk i felgen, og sa ikke noe mer. Dro og hentet de, og sjekket etter hakket, var en bulk på baksiden av felgen, men bestemte meg for å prøve de, så leverte pengene. Han sa han tappet dekkene for luft ved lagring. Leverte de på dekkverkstedet for å legge om de to dekkene, og ba de balansere de. Dro en time senere og hentet de, og de sa felgene hoppet som en vaskemaskin med full sentrifuge, og at de var ubrukelige. Fant 4 bulker, 1 sprekk og den ene dekket siker luft (tom på en dag). Kan jeg "kreve" 50% avslag eller heve kjøpet? Kostet bare 3000, men er penger for en lærling. Retting av felger koster vell 1000,- felgen (2 felger med bulk), kjøring 40 mil for jobben, 500,- ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Hei. Kjøpte ett sett med 18" felger (medfulgte to nye dekk) forrige onsdag, selgeren sa den hadde ett hakk i felgen, og sa ikke noe mer. Dro og hentet de, og sjekket etter hakket, var en bulk på baksiden av felgen, men bestemte meg for å prøve de, så leverte pengene. Han sa han tappet dekkene for luft ved lagring. Leverte de på dekkverkstedet for å legge om de to dekkene, og ba de balansere de. Dro en time senere og hentet de, og de sa felgene hoppet som en vaskemaskin med full sentrifuge, og at de var ubrukelige. Fant 4 bulker, 1 sprekk og den ene dekket siker luft (tom på en dag). Kan jeg "kreve" 50% avslag eller heve kjøpet? Kostet bare 3000, men er penger for en lærling. Retting av felger koster vell 1000,- felgen (2 felger med bulk), kjøring 40 mil for jobben, 500,- ++ Du skal levere felgene og få alle pengene dine tilbake. Det er meningsløst med 50% avslag på noe som er ubrukelig søppel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderspr0 Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2013 Har jeg krav på dette? Selv om jeg fikk dekka lagt om? Er vel isåfall jeg som må ta kjøreturen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 I den reele verden tror jeg bare du kan glemme å spørre for noe for kjøringen , og om selger slår seg vrang må du gå til sak for å få pengene tilbake (noe du ikke gjør ) men kan jo hende du er heldig. Noe jeg tviler på siden han allerede har lurt på deg disse .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Ikke misforstå, du har klart krav på det , du har kjøpt en ødelagt vare uten å vite om det og selger sa ikke noe om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderspr0 Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2013 Godt å høre, bryr meg ikke noe særlig mye om dekkomleggings-kostnadene og kjøringen, sålenge jeg får pengene tilbake. Hva om selger nekter, hva gjør jeg? --, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Da må du bite i de sure eplet, eller banke ham opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderspr0 Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2013 Han krever alt som det var da jeg fikk det, selv det gamle dekket, og med klistermerket på. FYFAEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå