Gå til innhold

Driftebilen min e36 m3 - Klar for e30 meet

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tia å få ut en prosjekt tråd, bilen er under stadig bygging siden det altid er noe man kjører i filler :) bilen ble bygd fort og galt i fjor og kjørte i semi pro, funket tålig greit og ting holdt bra. i år så fikk bilen seg en oppstrekker etter en hard sesong i fjor. i år så har jeg gått opp i klassen pro og syns det er helt rått å kjøre sammen med de som virkelig kan kjøre bil, effekt messig har jeg ikke sjangs, ei heller på kjøringa enda, men man lærer stadig.

Bil : e36 320/m3 3.2 sedan, ireland engeneering breddere til 02/e30 som er moddet litt, kappet hjulbuer bak/foran og sveist igjen, godkjent selvbygget bur, brannvegg, m3 front med custom leppe og airduct til luft, m3 sideskjørt soom er breddet i bakkant, m3 bakfanger, og no name vinge med egenlaget Flipp, hella ae lykter.

Motor: s50b32, motoren er orginal bortsett fra en KRAFTIG øket turtalls sperre, mk motorsport eksos og seff kn filter, alu radiator, og el vifte

Gear/drivverk : zf kasse fra m3 3.0,sinter Clutch og 3.2 svinghjul, m3 3.0 bakstilling og bremser, foran er det og bremser fra m3 3.0

Understell : D2/ksport coilovers, Svensefab (kompis som har laget) Custom forlenget bærearmer(ca 6cm bredere pr side) flyttet hull i spindel og custom styrestag og uniball i stedet for endeledd, Gs justerbare camberstag, og powerflex/alu i alt av foringer.

Bensinsystem : 40l fuelcell, biltema løfltepumpe, custom catchtank og ei 044 pumpe som høytrykkspumpe

Felger: azev A 8,5x17 et 13 foran og 10x17 et -3 bak (2cm Skrudde spacere bak)

Sånn så den ut når jeg kjøpte den, en helt orginal 320 med masse eu mangler.

cw8zn77oxq90whp12b63.jpg

Plata igjen reservehjuls brønnen

jsjwlk0rtdqfcchryhqf.jpg

Burbygging

fxc2o52rjf18ug8gw9xf.jpg

sesong 2012

axea150pu1hziij7iydr.jpg

sesong 2012

6o96rgdr95c5uu416d5a.jpg

sesong 2012

rfx76uii7h7d2idnjowj.jpg

sesong 2012

tjp6os5ajc4j91cfosog.jpg

Sånn så motorrommet ut i fjor, ca det samme nå og

1pblwyomf996a5e6d7il.jpg

Nye bære armer og styrestag ble laget for 2013 sesongen da, e46 bærearmene jeg brukte i fjor ble forbruksvare

zx9nl8q0sk6cnpemrgq2.jpg

Etter en Hard sesong så måtte vi rette og lakke litt :)

75gtx7vd3g75smo56jph.jpg

Fra første treninga i krsand i april

84ua9q1tngprvbsrqqh3.jpg

Fra drifteoppvisngen på rally sørland i slutten av april

txb3vmaacxc6t5r8r3k8.jpg

whv7hfw76lbxql7zfc80.jpg

lbekcdyqbabyzyex5uw2.jpg

2l1nykuse1d8m2rquq5l.jpg

Twinkjøring i krsand Sammen med Helge Ougland

2n7doc5r16gvvyhso0qa.jpg

Oppdaterer med mer bilder og info så fort det skjer noe, nå foregår det stort sett bare vedlikehold :) skal se om jeg ikke finner flere bilder fra bygginga, fant ikke noen her i farta :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...