ISBjörn Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Som topic sier. Har hatt av toppen på en 1983 BMW 528iA M30B28 og i den forbindelse ble rotor, vacum slanger osv tatt av uten å merke hvordan det stod.. Noen som har noe dokumentasjon eller DIY eller hva som helst til å få liv i denne igjen? Har Haynes manualen, ellers lide info (og den sto det ikke så mye i..)
Margarus Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 Dette fikser du enkelt her http://www.firstfives.org/faq/ignition_ ... iming.html På den sida er alt du trenger og vite om motoren din
ISBjörn Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Update: Får ikke denne til å gå skikkelig, selv om det var mye god info på den siden. Noen som har noe råd å tips på noe jeg har oversett? Dette er gjort: 1) Skiftet toppakning, planet topp 2) Justert fortenning 22 BTDC @ 2200-2300 rpm, flere ganger. Ser OK ut. 3) Tatt opp motor igjen, sjekket at det ikke har hoppet en tann. 4) Sjekket alle vakumslanger 5) Gappet de nye pluggene. Resultatet er at bilen går greit nok fra 1000 rpm, men mangler drag. Tomgangen er på 200-300 rpm, men dauer lett. Føler jeg har sjekket absolutt alt 3 ganger, og famler i mørket. Kan legge til at bilen gikk som en kule før
Morty999 Skrevet Mai 14, 2013 Skrevet Mai 14, 2013 sikker på att den ikke har blitt timet feil og du har bøyd en ventil eller noe ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå