EliteWolf Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Har en E39 523i 98 modell, problemet er at når jeg kjørte langtur her om dagen, med cruise controll på, så stoppet pluttselig motoren. Stoppa på siden og venta 10 min, starta igjen, og alt var greit. Men etter en halvtimes tid, så når jeg ga på ville ikke bilen passere 5 000 omdreininger, samma søren... Kjørte til jobb idag, og det går som en bøtte med dritt! Går ikke over 3 000 omdreinger nå, og er så vidt bilen klarte å dra seg opp relativt liten oppoverbakke påveien hjem i max 10 km/t ... Det som også er det rare er at bilen går som en klokke på tomgang. Så lurer på hva i alle dager dette kan være..? Nettopp byttet plugger/olje + filer/luftfilter. har vel lite å si med beninfilteret å gjøre? (byttes uansett imorgen) Noen råd eller ideer hva det kan være? Prøvd å sett litt på slager osv. spraya med startgass for å se om det kunne vært falskluft, men lite tyder på det også. Håper noen kan være til hjelp
Xavi0n Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Det kan være tett bensinfilter eller pumpa som holder på å ta kvelden.
D.Toft Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 du skulle tatt deg en diagnose for å sjekke om kam eller veivsensor lager krøll
EliteWolf Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Diagnose er vel veien å gå for å gjøre det billigst mulig vel.. Takk takk for gode råd
aloebiz.net Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Holder en STERK knapp på def. veiv og/eller kamsensor Husk at kam sensor kan komme opp på diagnosen selv om det er veiv sensor som er gåen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå