TommyNgu Skrevet Mai 10, 2013 Skrevet Mai 10, 2013 Hei, jeg lurte på å bytte motor i en E39 med en M52B25 i, men jeg finner ingen som har gått lite. Da må jeg opp i modell, altså M52TUB25 med dobbel vanos. Hva/hvilke komplikasjoner får jeg når jeg bytter ut motorene da? Må vel bytte hjerne pga. overgang fra enkel til dobbel vanos andre problemer jeg kommer borti? Må jeg bytte hele ledningsnettverket? Og når man sier ledningsnettverket, hva innebærer det? Når jeg først har lagd en tråd, hva innebærer en kanal. Vet at det er selve strukturen i chassiet, men hva er bak metallet? For formstykket her " http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/195181 " koster bare drøye 300kr, men det er vel for godt til å være sant hvis man må bytte kanalen. Er det en stålbjelker bak formstykket? Hvis det er rust på overflaten, vill det automatisk si det er rust "i" kanalen også? Hvor mye arbeid vil det innebære og pris for deler?
Mysemannen Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Ang. motorbytte til TU som er dobbel vanos er det en hel del arbeid å få alt 100%, TU motoren bruker kabel til spjeld som første gen. M52, men har elektrisk motor i tillegg for styring av cruise, antispin osv, dette vil ikke fungere blant andre ting, med mindre du tar jobben og bytter ledningsnettet i bilen, detter er mye jobb. M52 kan vel ikke være så vanskelig å få tak i, hvorfor ikke sette i en M52b28 feks.? M52b25 hjernen kan styre motoren til du har fått koda den til 2.8 software eksempelvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå