Henrik... Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 SKal det være rød eller blå kjølevæske på E36 M3 med S50B30 motor?
fish Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Lyst til å prøve kjøleveske uten vann? http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... s_id=12373
Henrik... Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Skrevet Mai 11, 2013 Blå. Rød er stort sett til alu.motorer. Takk Er det Castrol TWS 10-60 som er olja som gjelder på disse? Eller kan man bruke Castrol 10-60 Edge? Hvem er billigst på Castrol olje, er det Koed som gjelder?
Muren Motorsport Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Hadde aldri fylt blå kjølevæske på den bilen, du har alu-radiator, alu-topp. Bruk silikatfri kjølevæske (G30) F.eks Gjerne rød Men flush kjøleanlegget godt viss du ikke vet hva som har vært der fra før. Bruk batterivann viss du ikke kjøper ferdigblanda frostvæske, elektrogalvanisk tæring vil du ikke ha på en M-topp!
Forbiss Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Alle typer blå kjølevæske eg har vært borti tærer ikkje på aluminium. Men pass på å ikkje blande f.eks rød og blå. Det letteste er å fylle den fargen som har vært på motoren frå før.
Muren Motorsport Skrevet Mai 11, 2013 Skrevet Mai 11, 2013 Det skjer selvsakt ikke over natta.. Men det skjer.
SSM Skrevet Mai 13, 2013 Skrevet Mai 13, 2013 Blå er IKKE FOR MOTORER MED ALU TOPP. Du skal ha rød eller grønn. Rød er long life Grønn er spesielt egnet for sommer, og har kortere intervaller på skift. Jeg kjører pr i dag 3l med grønn Castrol NF på min. Men skal gå over til vannfri kjølevæske så snart jeg får den nye radiatoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå