badsha Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Jeg har hatt bilen min inne hos dette verkstedet i forbindelse med forsikringskade. Opplvelsen er den jævligste jeg har hatt i fobindelse med verkstedsbesøk. Det hele begynner med at jeg skriver dette til min takst mann: Hei xxxx viser til en samtale med deg idag, hvor jeg skulle gjenngi min forklaring på hvordan jeg har opplevd servicen/ hjelpen jeg har fått fra Bmw skøyen. For det første fikk jeg skaden på min bil en gang i desember. Denne ble avtalt at skulle leveres hos bmw skøyen, noe som ble gjort. Her sto bilen på verksted i ca 73 dager før jeg fikk den tilbake. Første problemet var at jeg fikk ingen oppfølging på hva som tok så lang tid, Bilen ble stående 1-2 uker før det ble gjort noe. Når bilen ble ferdig var det endel deler som var knukket da jeg fikk den tilbake fra verkstedet på skøyen . Dette rettt de opp med en gang. tok 2 dager 2 problemet oppsto da jeg fikk en kaftig oljelekasje i fronten etter at de hadde bytta hele toppen, det viste seg at det var en pakkning som hadde gått, da det ble skrudd litt for hardt. Dette ble igjen levert hos bmw der de tok ca 2 ytterligere dager på å fikse dette. Det gikk noen dager til hvor jeg fikk en ny oljelekasje i fronten på mottoren, her viste det seg igjen at det var en hoved skrue i fronten som ble montert feil slik at gjengene ble ødelagt og det lakk endel olje ut. Samtidig hade de greid å knekke infestingen til turbo røret. Her mått de av igjen med hele toppen, alle løpehjul slik at nesten hele mottoren sto frakoblet. kjede, alle løpehjul etc var tatt av. Dette tok de å rettet opp hvor det tok ytterligere 4-5 dager da delene måtte bestilles. Da jeg fikk bilen tilbake viste det seg at bilen stoppet helt plutselig opp etter verkstedbesøket, samtidig som de hadde laget dype riper i min ny lakkerte bil på begge skjermene mine Dette ble forsøkt polert bort... Motor stoppen skjer periodevis uten forvarsel, som er livsfarlig da jeg mister bremsene mine og rattet blir tungt!. Kan også nevne at bmw brukte AutoInn som lakkeringsted av min bil, her måtte bilen inn totalt 5 ganger da det ble mye elendig lakkering. Dette kan bekreftes av daglig leder ogde ansatte der som la seg flate. Dette håper jeg BMW på skøyen også gjør ettersom de ikke sier at de ikke får gjort noe mer på bilenetter som de ikke finer ut av feilen... Jeg kjørte bilen til Furubakken bilverksted og fikk konstantert at det var en skadet ledning ved motorrommet som var årsaken. Bmw på skøyen derimot på sin side mente at de ikke har gjort noe. Dette er helt umulig da de var av med toppen og dette skjedde etter at den ble levert til BMW på skøyen. (fikset hos Furbakken nå) Nå etter at bilen har vært vinterlaget i over 5 mnd, har det vært ny lekasje fra toppen. Bilen ble levert første gang til versktedet på 189.717, lekasjen ble oppdaget ved 192.317. Bilen ble levert inn til Bmw skøyen nå nylig på en fredag da jeg hadde fått tid etter 2 ukers venting. Der de skulle se om dette gikk på reklamasjon. De nekte meg leiebil for det første men fikk den kun 1 dag, dvs jeg sto uten bil lørdag søndag og mandag. Jeg måtte ringe og purre på mandag for å høre hva de driver med, Det viser seg faktisk at de har helt glemt bilen og når jeg kommer frem tid, står ca 4 stk og plundrer ved motorrommet. Der konstanterer de på 5 min at det lekker fra oljelokket pga trykk, Dette sier de at det er helt vanlig på en bil som nesten har gått 200.000. jeg blir rett og slett irritert og sier, denne lekasjen var ikke der da jeg leverte bilen samt at de brukte så mange dager bare på finne ut av det når de fint kunne gjort det på fredag! Sjefen ved versktedet sier jeg må dekke kostnaden selv hvis de skulle fikse på dette. Jeg begynner å bli temmelig irritert og sier dette er noe som skal gå på garantien da dere har nesten fått utbetalt 80.000 for å få fikset på dette. på demmes side står de fast på at bilen er gått 200.000, Jeg derimot mener at hvis Hele toppen samt toppdekslet er byttet av dem så er det de som har ansvaret når lekasjen oppstår på så kort tid, og det hele 4 ganger!! Jeg er meget fornøyd med IF som forsikringsselskap men totalt missfornøyd med BMW skøyen. Alldrig skal jeg buke de igen på noen av mine andre bmwer jeg har. Her har BMW på skøyen mista iallefall meg og mine venner som kunde. Furubakken på Bekkestua kan jeg anbefale for super servie samt at de hjalp meg med de feilene jeg hadde slik at jeg kunne bevise det ovenfor bmw på skøyen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fisher Skrevet Mai 15, 2013 Share Skrevet Mai 15, 2013 Generelt over hele linja bilverksteder starter det å bli viktigere å få mest mulig inn å minst mulig ut.. Uavhening av om kunden er fornøyd eller ikke. En tur til sverige å du skjønner hva jeg mener ^^ Når du snakker om olje lekasje som kom sist. Så må du jo bare finne ut om det er den pakningen som har vært byttet eller ikke.. Har den ikke vært byttet så er den jo 200 000km gammel. har den derimot vært byttet.. Så gå til advokat. Men ut i fra hva du sier så stol ikke 5øre på de der ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå