Zebut Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Dette er sikkert blitt spurt om før, men hvordan olje skal jeg bruke på diff og kasse? Jeg har akkurat kjøpt meg en BMW 318i 2000 mod med manuell kasse, og i den forbindelsen ønsker jeg å bytte alt av olje og filtre. Men det jeg plages med nå er å finne hvordan olje jeg skal benytte meg av. Vet dere hva jeg skal bruke? Jeg ønsker helst å bruke MOBIL1 olje siden dette kan jeg skaffe til en litt billigere penge Samt hvordan plugger skal jeg velge? Er det nok å gå før biltema plugger eller må det være originale? Takk for hjelpen
Fisher Skrevet Mai 15, 2013 Skrevet Mai 15, 2013 Gir å diff er induviduell å du bør dra på bmw verksted å få tak i rett! Hvis dem gir deg "Vi må se på etiketten på girkassa" så ska du bare si det e bullshit, fiks meg rett olja. Eg ha leita evig etter de der etikettan.. En dag møtte eg en kompis som hadde fått jobb som bmw kundebehandler å han lo litt å sa bare at "Det e jo avhening av hvor mye info de vil gi i fra seg". Han brukte vell uno X sin side.. Samt dobbeltsjekka me bmw. Plugger bør du kjøpe noen greie.. Ville ikke riska biltema sine.. Det e sånn 50/50. Nån gang e det dyre levrandører som lager delene andre ganger kan det være drit merker.. Men koed bruker jeg å få bosh sine fra.. å det bør vell sies å være tilfrestillende minst..
Zebut Skrevet Mai 15, 2013 Forfatter Skrevet Mai 15, 2013 Okay da skal jeg ringe opp til BMW i morgen å høre. Men jeg bestilte iallefall oljefilter, plugger og luftfilter derfra, samt bensinfilter. Tusen takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå