Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på om noen kan hjelpe meg å finne ut av en ting her etter service i dag. 2005 modell 325 cab.

Hadde bilen inne til inspection 2 i dag hos bilia, fikk ikke noe servicesjekkliste som jeg syntes er litt rart. Er ikke det vanlig å få det i tillegg til stempel i serviceheftet?

Når jeg hentet bilen spurte jeg etter dette og da sa kundemottaker at servicebok og sjekkliste lå i bilen, men det var ikke noe sjekkliste som var lagt ved, kun stempel i serviceheftet. Når jeg kommer inn igjen sier han at det var ikke noe de pleide å legge ved, bare brukte det hvis det var noe i tillegg til servicen som måtte tas, men han kunne sjekke om det lå noe på plassen til mekaniker. Det gjorde det ikke.

Vil det si at de ikke har gått igjennom service sjekklisten? Jeg har ikke noe dokumentasjon på hva de faktisk har gjort. Forventet meg det siden jeg valgte å ta det hos bmw at alt skulle være 100%

:?

Takker så mye på forhånd for svar :)

Skrevet

Hei

Skal ikke være påståelig, men jeg mener at følgende skal være i en service:

-- Serviceheftet skal være stemplet og signert.

-- Gjennomgått sjekkliste med kommentarer dersom noe er å bemerke eller reparert.

-- Utskrift på deleforbruk (olje, filter, plugger, pollenfilter, bremsevæske, kjøleveske osv)

-- Detaljert kostnader.

-- Eventuelle EU kontroll papirer med CO- og bremsemålinger.

Skrevet

som sagt over meg så mener jeg også at du skal få med sjekkliste osv.... vet at der hvor jeg jobber så ligger dette altid i bilsete vis ikke kunden får dette i hånden når han betaler

Skrevet

Vet ikke hvordan de gjør ting på bmw men på toyota hvor jeg jobber så fyller jeg alltid ut et serviceskjema som jeg leverer sammen med arbeidsordren når jeg er ferdig med en service. Kunden får også dokumentasjon på at jeg har Gått in med pc og tatt en helsesjekk av alle bilens systemer og oppdatert ECU

Skrevet

Ja det jeg mener og trodde også. Så redd de ikke har sjekket alle punkter osv. Tok servicen hos bilia nettopp pga jeg trodde man fikk det helt etter boka. Så er skuffet over at jeg ikke har fått noe dokumentasjon på det de har gått igjennom.

Skrevet

Du bør kontakte dem så raskt som rå er og forlang dokumentasjon, men du bør jo sjekke om de har lagt papirene i hanskerommet eller i mappa til bilen før man eventuelt tar kontakt. Lykke til...

Skrevet

Takk for alle svar. Har sjekket mappa og alt. Får ta kontakt igjen over helga å høre om jeg kan få service sjekklista. Men tenker at dersom han ikke har fulgt lista så hjelper det ikke om han bare lager en liste senere liksom.

Skrevet

her er listen for 325 coupe gjelder for bilen fra 2002: jeg ser på listen , en kan sjekke selv, De fleste er visuelle sjekk.

0zzrn872x6cu3qldoqf9.jpg

p3ctjs0fi9h60pi5hqnw.jpg

Skrevet

En annen ting jeg lurer på er at når jeg rygger litt og akkurat når jeg tråkker inn bremsen så kommer det et knepp Forran på høyre side. Bremsene er nesten nye både skiver og klosser. Hva kan det være? Kan kalipper være løs feks?

Skrevet

Fikk gjennomført Service I i dag på bimmern.

Til trådstarter, jeg fikk følgende informasjon etter servicen:

-- Levert signert/stemplet servicehefte

-- Utlevert mekanikers sjekkliste med avhuket / avkrysset hva som er gjort og ikke gjort.

-- Kvittering på hva som er tatt ut av deler, dvs olje, filter og microfilter osv

-- Kvittering på at dette var betalt.

Hva mer trenger jeg...

Skrevet

Jeg sendte denne til dem nå:

Hei. Hadde bilen inne nå til inspection 2, BRxxxxx. Bmw 325 cab Fikk ikke med sjekklisten fra mekaniker, og når jeg kommer tilbake og spør etter det går mekaniker inn og printer ut sjekkliste og gir meg en blank liste uten å huke av noe eller signere på noe og jeg får beskjed om at han har gjort alt men ikke skrevet det på. Hva slags useriøst opplegg er dette? Her hos meg i Møller bil gir vi alltid ut sjekklisten til kunden. Dette er jo for å få en dokumentasjon på hva som faktisk er sjekket og gjort på bilen. Syntes dette er helt uakseptabelt og useriøst. Venter på snarlig tilbakemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...