Markuz Skrevet Mai 17, 2013 Share Skrevet Mai 17, 2013 Tenkte og slenge ut noen bilder av bilen min som jeg har hatt i ca. ett halvt år nå. Er MEEGET fornøyd med bilen og ikke minst sekser lyden! bilen var bygd sent i november 2003 så kan vel vere å rekne som 2004 vil noen mene. Fargen er silbergrau, den tar seg veldig godt ut på denne bilen synest jeg, er jo vistnokk en av original fargene til M3 CSL også. Men alt gikk ikke helt etter planen, når jeg reiste hjem med bilen var det ingen problemer, den gikk plettfritt hele veien fra østlandet til vestlandet. 2-3 uker etter jeg hadde kjøpt bilen merket jeg at bilen fusket litt. Dagen etter jeg hadde merket fuskinga hadde jeg ikke tenkt så mye over det, før jeg skulle ned å starte bilen... Feilsøking.. Da skjedde det som ikke skulle skje! Jeg startet bilen og merket att den gikk ikke som den skulle, den gikk på 5 sylindere og hele bilen ristet og holdt ikke turtallet som den skulle og det luktet som om den gikk med veldig feit blanding. Etter litt søking på nettet kom jeg frem til at det kunne vere en coil som var gåen. Så jeg tenke at det ikke var noen alt for dyr feil, og bytta da coilen, startet bilen.. men den gikk akkurat like dårlig. Fiklet litt rundt og byttet tennplugger, stokket om på tennplugger, coiler og dyser, ingenting endret seg. Det som hadde skjedd var at denne coilen hadde tatt kvelden, men like før den gjor det bestemte den seg for å sende overslag inni motorstyringa og grille tennings kretsen til den sylinderen. Jeg bestemte meg for å gå for den billigste løsningen først, og det var å bestille en identisk motorstyring fra Ebay. Fant utrolig nokk en med helt identisk produksjons nr. og alt til den nette sum av 500kr. Sendte bilen til et bmw verksted i håp om og få programert den. Dette fikk de ikke til, men sendte meg likevell rekning på 3500kr! Her vart bilen min parkert når den var hos bmw i 2 uker, i ett sandtak rett vedsiden av verkstedet... Så etter litt søking så fant jeg ett firma som heter Simco, de spesialiserer seg på motorstyringer osv. Sendte den originale motorstyringen og ebay motorstyingen til dem. De fant ut at Ebay motorstyringen var vannskadet, men de kunne likevell bruke deler fra denne til å reparere den ene kretsen som var brent av heldigvis! alt dette kom på ca 4500, kostet litt men det var billigere enn ny motorstyring til 13500kr. Og jeg er storfornøgd med Simco, annbefales! Etter noen uker kom den tilbake og bilen var kommet hjem fra Bmw verkstedet og sto klar, jeg koblet til og smatt den nedi boksen igjen og fyrte opp, bilen gikk som ett velsmurt urverk igjen. Byttet alle coiler for å vere på den sikre siden, bilen har ikke hatt ett feilslag siden! Det jeg har gjort med bilen til nå er som følger... *Supersport Black evolution justerbart senkesett+4hjulsmåling *Nye originale tårnlager fremme og GS performance bak. *GS Raptor 19" felger med 265/35 Falken dekk bak og 235/35 fremme *Plastidip på krom grillen, planen er å ta resten av krom listene og få lakkert sidelistene i bilens farge. *Dynavin D99+ Android *Phillips ettellerannet LED parklys *Nye yalla Ebay embelemer (likte ikke salt) *//M Power skilt rammer og nye skilt plater. *LED skiltlys pluss nytt ledningsnett til skiltlys, det gamle var helt oppspist av salt, vann og støv osv. *Fersk olje på motorn, bytta multireim, reimstrammer og løpehjul som sang i kor når bilen var varm .. *Nye stabstag foringer og bremseslager forran. *Fått reparert motorstyring *Nye Coiler+tennplugger *Overhalt DISA ventilen, tikka skikkelig fælt før rep. *Skinnrens fra swisswax, skinnsetene var utrolig skittne og skreik etter litt pleie, skal farge opp igjenn sidestøtten senere. *Kicker 1000w monoblokk, har tilnå brukt subber som har ligget rundt om, men skal kjøpe GZ 12" sub med kasse i nermeste fremtid. *Lagt opp kabler til forsterker, en helsikkes jobb! *Ellers har jeg gjort litt preventiv rustfjerning, fant endel inni hjulbuen rundt bensin påfyllinga og i støtdempertårn. Sandblåste, lakkerte og tektylerte alt. Greit å stoppe det før det sprer seg ut eller svekker metallet. *Prøvde meg på å male calipperene fremme med hammerite, men funka ikke så bra med varmen, så jeg må nokk ha calipperlakk, fargen er og forblir sølv, ikke noe rødt tull. Planer: *M-tech støtfanger bak, framme senere. *Montere mini spoiler/liste på bakluka, ligger klar må bare gidde å gjøre det.. *Plastidippe kromlister rundt vindu og får lakkert kromlister på siden i bilens farge. *Bastuck lydpotte, ikke for effekten sin del, men lyden! Kanskje jeg fjerner mellompottene senere viss det ikke blir nokk lyd. *5mm spacers rundt om, felgen er farlig nerme støtdemperen! *Farge opp sidestøtten på førersetet. *Ny Ground Zero sub med kasse og fjerne ski luken for å få mer lyd inni kupeen *Vurderer proffsoting av bakrute og sideruter bak. Blir vel kanskje litt dyrt for bakruta, tenker det er litt arbied med den, hehe *Lakkere opp igjenn begge skjermer fremme og muligens panser pga. rustangrep/steinsprut *Nye tåkelys som matcher park/nærlys *Pusse ned og polere lykteglass og deretter sote med lamin-X. Skal ikke sote så mye att jeg får elendig lys da, men litt! *Overhale VANOS, har rep.kit liggende. *Bytte veivhusventilasjon *Bytte et hjullager bak med tiden.. Har kun hørt det når bilen var oppjekka på en bukk, merker ikke noen lyd under kjøring og er heller ikke slakk. Så jeg venter med å bytte det til ulyden kommer. *Få sandblåst noe rust under bilen og sendt den til tectylerings behandling. *Polere den engang i fremtiden... *Flushe og få på fersk olje på automat-kassa før noe fælt skjer med den *Legge på vinterdekk på gamle sommerfelgene, kantkjørte som bare fy men ser bedre ut med 17" enn 16" som jeg har atm på vinter. Når jeg kjøpte den: På vei hjem! Bilen slik den ser ut idag Ett lite uhell med høgtrykk spyler. Har jo faktisk vart i 4 månder uten en skramme, men har mye plastidipp igjen så dette er intet problem! Interiør Dynavin'n Er på min tredje sub, har sprengt de andre to, denne er også forsovidt sprengt, men er jo litt liv i den ennå.. Wannabe photoshoot heeh Beklager rotet, og været Nyvasket US blinker, gjort på billig måten. Moterte LED parklys som tar så lite strøm at bilen går i nødmodus og blinklys lyser 40%. Du må da desverre leve med feilmelding i instrumentpanelet. Blir US-Blinker modul etterhvert slik at de lyser isammen med nærlys også. Prøvde meg på å redigere inn Lamin-X på lykter og tåkelys Montering av justerbart senkesett Mer bilder? Ok! Har senka den mer fremme nå. Skal prøve og oppdatere etterhvert som ting skjer her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brommer Skrevet Mai 18, 2013 Share Skrevet Mai 18, 2013 Meget bra! Fornøgd med felgene og senkesett? Planlegger å kjøpe 18" GS raptor og supersport black evo senkesett Eller at jeg går for bbs lm (replica), usikker Fint interiør har du og Følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markuz Skrevet Mai 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2013 Meget bra! Fornøgd med felgene og senkesett? Planlegger å kjøpe 18" GS raptor og supersport black evo senkesett Eller at jeg går for bbs lm (replica), usikker Fint interiør har du og Følger med! Ja, er veldig fornøgd med felgene og senkesettet, vurderte BBS felger selv. Dersom jeg blir lei av disse felgene og skal bytte blir det nokk noen BBS felger med litt kant! Raptor felgene har bra med "konkavitet" og dekkene (Falken 452 elns) støyer litt, men sånn er det når man går så lavt ned i profil, men det er på ingen måte ukomfortabelt å kjøre med! Senkesettet er som forventet, høy kvalitet og gjør at bilen ligger som en svele i svingene. Bilen blir jo selvfølgelig markant stivere, men ikke steinhard. Den ble ikke noe værre enn forventet. Eneste jeg vil sette fingeren på er at det kanskje er litt lite justering fremme, ikke at jeg vil gå så mye lavere fremme nå, men er kanskje andre der ute som kunne ønsket litt mer justering fremme. Bak har jeg nesten ikke senket bilen i det hele tatt og har MYE mer og gå på, men siden original høyden ikke er så feil så er den beholdt mer eller mindre. Har prøvd med full bil og den subber ikke i det hele tatt så valsing er ikke nødvendig med dette oppsettet. Idag har jeg fått vaska bilen, ikke at den var så skitten, men det skader jo ikke med en liten skrubbings Skrubba litt på potta, vart ganske greit resultat I tillegg til det har jeg montert spoiler lippa fra Ebay som jeg fikk levert ferdig lakkert med perfekt match til ca 300kr inkl. frakt. Må si at den satt som ett skudd og var verdt hver ei krone mtp. at original vingen koster rundt 2000kr, heheh. Før jeg begynte, selvfølgelig Målte opp midtpunkt, teipa og merka med tusj. Viktig å vaske vekk voksen med rødsprit ellerno lignende slik at limen hefter bedre. Festet vingen og vasket av skitt og polerte opp igjen. Dersom noen lurer på å gjøre dette så ligger det en bra DIY her --> http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=30167 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå