Bmw_325_Cab Skrevet Mai 18, 2013 Skrevet Mai 18, 2013 Når jeg rygger og akkurat når jeg tråkker inn bremsen så kommer det et skikkelig knepp Forran og hvis jeg slipper også bremser igjen så kommer det ikke mer før jeg har kjørt fremover litt igjen. Bremsene er nesten nye både skiver og klosser. Hva kan det være? Kan kalipper være løs feks?
tobiastorvik Skrevet Mai 18, 2013 Skrevet Mai 18, 2013 Når jeg rygger og akkurat når jeg tråkker inn bremsen så kommer det et skikkelig knepp Forran og hvis jeg slipper også bremser igjen så kommer det ikke mer før jeg har kjørt fremover litt igjen. Bremsene er nesten nye både skiver og klosser. Hva kan det være? Kan kalipper være løs feks? Løs kalipter eller klave. Symptomene stemmer iverrfall med førstenemnte
Bmw_325_Cab Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Skrevet Mai 21, 2013 Har fått strammet calippere i dag. Men det et der fortsatt. Og i dag kom det kneppet når jeg rygget uten å bremse. Og det som er rart er at når kneppet har kommet så kommer det ikke igjen før jeg har kjørt et stykke også rygger. Noen forslag til hva som bør sjekkes?
handsome Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Har samme lyden, men er nok ei kule i forstillinga mi som bråker Sjekk at alt er tight og fint Sent from my HTC One using Tapatalk 2
kaeiko Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Kan være for stor klaring mellom kloss og annlegsflaten på klaven
Bmw_325_Cab Skrevet Mai 21, 2013 Forfatter Skrevet Mai 21, 2013 Er det mulig å justere noe på detta? Takker for svar
spruddel Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Skjedde meg også en gang noe liknende, da hadde den "kloen" på baksiden av bremseklossen løsnet fra bremseklossen og lå inni kalipperen mellom bremseklossen og stempelet. Det lagde sånn klunke lyd når jeg trykket på bremsen. Har også noe sånn merkelig lyd på firmabilen (hiace) også, litt sånn man merker når man rygger og bremser eller bremser i lav fart osv, aner ikke hva det er Si ifra om du finner ut av noe da. Kan jo sjekke bremseklosser om "kloa" bakpå er der.
Bmw_325_Cab Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Skrevet Mai 24, 2013 Har vært ut å testet igjen nå. Det som er så merkelig er at når bilen var kald etter å ha stått i ro i 2 dager så kommer den lyden 2 ganger nesten samtidig når jeg rygget og bremset første gangen, lyden kommer kun ved første bremsing når jeg rygger og tråkker inn bremsen, når jeg fortsetter å rygge og bremse mer så kommer det ikke. Men etter å ha kjørt fremover et stykke fremover også når jeg skal rygge igjen så kommer klunket akkurat i det jeg rygger uten å bremse noen ganger og noen ganger i det jeg trår inn bremsen. Veldig frustrerende dette, har så lyst å finne ut hva det kan være så jeg kan få ordnet det. Litt vanskelig å beskrive. Takk for innspill. Bremsene er nye i fjor høst, og bilen er ikke vinterkjørt. Det støver mye av bremsene på felgene også hvis det har noen sammenheng?
320e36 Skrevet Mai 24, 2013 Skrevet Mai 24, 2013 Har sånn lyd i min også, tror det er håndbrekket som henger litt
320e36 Skrevet Mai 24, 2013 Skrevet Mai 24, 2013 Har sånn lyd i min også, tror det er håndbrekket som henger litt
Bmw_325_Cab Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Skrevet Mai 24, 2013 Det kommer liksom før bremsene begynner å ta, Når jeg tråkker forsiktig inn bremsen. Har også prøvd med brekket litt på og lyden kom fordet.
320e36 Skrevet Mai 25, 2013 Skrevet Mai 25, 2013 Når du sier det så har har jeg vel testet med håndbrekk på selv å fortsatt hatt lydene. Har gått over alt i bakstillingen på min å eneste som må byttes er svingarmsforing på begge sider, kan det være di som lager lydene?
Bmw_325_Cab Skrevet Mai 26, 2013 Forfatter Skrevet Mai 26, 2013 Lyden kommer forran i det jeg rygger bakover og i det jeg bremser enten jeg kjører fram eller bakover. Det som er rart er at lyden kommer ikke flere ganger på rad selvom jeg prøver å få den fram ved bremsing flere ganger etter hverandre. så jeg må kjøre et stykke før den kommer igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå