Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde nettopp en sinnssyk dunke lyd i det jeg var ute å kjørte!

Merket det først i svak grad (som gikk i takt med akslingen/hjulet) Tenkte kanskje det bare var en stein eller noe som hadde kilt seg fast, men etter 500m så begynte hele bilen å riste, så jeg kjørte inn på første busslomme og fikk slept hjem bilen.

Det gikk fint å slepe den hjem mens motoren var av, men i det jeg vridde om tenningen så begynte det å dunke og riste. Så mye at bilen stoppa på flekken og slepetauet røyk.

Noen som har opplevd lignende?

Skrevet

Kan jo være en eller flere motorfester som har tatt kveld? Er jo litt rart at bilen stoppet på flekken etter du startet motoren under tauing siden den er jo i nøytral. Oppførte den seg slik også når den sto i ro med motoren på?

Edit:

når jeg tenker meg om så er det kanskje lurt å vente med å starte motoren til noen som har fagkunnskap svarer i tråden 8)

Skrevet
Kan jo være en eller flere motorfester som har tatt kveld? Er jo litt rart at bilen stoppet på flekken etter du startet motoren under tauing siden den er jo i nøytral. Oppførte den seg slik også når den sto i ro med motoren på?

Edit:

når jeg tenker meg om så er det kanskje lurt å vente med å starte motoren til noen som har fagkunnskap svarer i tråden 8)

Den går fint på tomgang! Mistenkte at det kunne være kast i svinhjulet eller akslingen. Men da ville den jo ha oppført seg likens ved avslått motor?

Skrevet

Siden den går fint på tomgang når den står stille og var jo også i nøytral under tauing, så er det nok ikke svinghjulet eller akslingen. Kan det være ABS hjernen som har klikket? Vet ikke om det er mulig å kjøre e46 uten ABS siden den har canbus og jeg er bare bilinteressert og ingen mekaniker, men kan være en tanke å ta ut sikringen til ABS og prøve?

Edit: skrev litt uklart :)

Skrevet
Siden den går fint på tomgang og var jo også i nøytral under tauing så er jo motoren koblet fra akslingen. Kan det være ABS hjernen som har klikket? Vet ikke om det er mulig å kjøre e46 uten ABS siden den har canbus og jeg er bare bilinteressert og ingen mekaniker, men kan være en tanke å ta ut sikringen til ABS og prøve?

Det kan være mulig! Har hatt problemer med ABS nå nylig, når jeg bremser slår ABS inn uansett forhold!

Skrevet
Siden den går fint på tomgang når den står stille og var jo også i nøytral under tauing, så er det nok ikke svinghjulet eller akslingen. Kan det være ABS hjernen som har klikket? Vet ikke om det er mulig å kjøre e46 uten ABS siden den har canbus og jeg er bare bilinteressert og ingen mekaniker, men kan være en tanke å ta ut sikringen til ABS og prøve?

Edit: skrev litt uklart :)

Prøvde nettopp dette, har samme problemet! Kjøre fram og tilbake, det høres rett og slett ut som om noen skulle ha ligget under bilen å slått med ei slegge! Den gikk 2 meter så var det full bråstopp, samme resultat om jeg rygget.

Skrevet
Da må du nok vente til noen som er mekaniker svarer deg:) Beklager at jeg kunne ikke hjelpe deg å få bilen på veien igjen!

Det går helt fint du! Jeg er takknemlig for alle tips jeg mottar!

Skrevet
Må si at det hørtes ganske skummelt ut :P

Gratis bump 8)

Hehe! Fikk noen tips om at det kan være girkassa, eller eventuelt pakningen mellom clutch og girkassen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...