Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips og råd. Har en e61 fra 2005 (M57-TUD25). Har i lengre tid vært plaget med at den fusker ved lett cruise speed.

Bare ved "drifts varm" motor. Dvs problemet kommer raskere når det er varmt ute. Veldig irriterende og sikkert ikke bra for bilen.

Har forsket lenge på dette og symptomet inntrer ved et klart mønster. Forsiktig nesten ikke pådrag fra 1500/1700 rpm så nøkker det i bilen. Skikkelig fusking. Dette gir seg etter passerte ca 2000 + rpm.

Bilen er manuelt giret. Går som ei kule ellers, men når en skal forsøke å kjøre normalt så kommer dette og det er der permanent som nevnt.

Har renset egr, byttet luftmasse måler og agr termostaten.

Mistenker at bilen har gått kaldt over lengre tid, men sjekker temp så kommer den over 75 grader etter en stund. Ved aktiv kjøring får jeg den over 90 grader ++ uten problem.

Vurderer å bytte hovedtermostat også siden kald driftstemp kan være rot årsaken, men står nå fast ift å få løst selve problemet som har oppstått gradvis.

Skulle gjerne hatt tips om hva som bør gjøres videre for å få bukt med dette.

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har du lest ut feilkoder?

Hadde samme problem i en 04' 525d jeg hadde, og der var det en sensor som hadde røket. Skiftet den og så god som ny!

Tommy.

Skrevet

Husker du hvilken sensor det var? Har lest ut feilkoder, men verkstedet klarte ikke å konkludere. Mener det var noe med oksygen. Dette var før jeg gjorde de skiftene som er gjort til nå.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har samme symptomer på min 120d m47 motor, er helt fin på vinteren, men når det blir varmt i været, så begynner fuskingen. Er veldig spent på hva du finner ut:)

Skrevet

Skulle gjerne visst hva Tommy skiftet av sensor jeg misstenker en eller annen sensor siden det er så repeterende og har terskel på når det opphører. Sist uke skiftet jeg veivhusventilasjonen. Så ganske svart ut så det er tydlig at det ikke var skiftet tidligere. Uansett hjalp det ikke på problemet. Skal besøke SS performance neste uke for å få gjort en skikkelig diagnose. Begynner å bli litt lei av problemet og skruingen..

Skrevet

Dieselfilter og luft filter har vært skiftet iht intervall . Sjekket luft filter når jeg tok veivhuset. Så ikke så ille ut og tok en støvsugsjau samtidig. Var ille når jeg var og kjørte idag. Varmt og godt ute. Da kommer problemet ganske omgående.

Skrevet

Takk for delenr skal sjekke ut. Filtrerte søket på min bil. Kanskje derfor den ikke kom frem. Gir du tilbakemelding når du har byttet? Hadde vært fint om det var dette som løser problemet. Selv om den koster noen kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...