Kjexx Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Jeg har bestillt delen fra polen. Skal bytte den til uka. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
eper Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Skrevet Juni 1, 2013 Har også merket meg at det gir seg betraktlig mens regenerering pågår. Var på bilia i går for å få lest ut, men det hadde de ikke tid til. Forøvrig var det ikke noe kjent problem at disse bilene fusker. Tror jeg forholder meg til folka på ssperformance fortsatt.
bmwjohn Skrevet Juni 1, 2013 Skrevet Juni 1, 2013 jeg hadde samme problem på bilen min, blokkerte bare vakumslangen til egr-ventilen. Bilen ble som ny går fint på tomgang, lugger ikke ved kjøring og den ble også en god del sprekere bruker også litt mindre diesel etter dette.
eper Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Skrevet Juni 1, 2013 Det hørtes jo fristende ut. Skal prøve det. Hvordan gjorde du det? Bare klemme sammen med en strips?
Kjexx Skrevet Juni 1, 2013 Skrevet Juni 1, 2013 jeg hadde samme problem på bilen min, blokkerte bare vakumslangen til egr-ventilen. Bilen ble som ny går fint på tomgang, lugger ikke ved kjøring og den ble også en god del sprekere bruker også litt mindre diesel etter dette. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Bilde? Hvilken av slangene tok du?
bmwjohn Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 blenda av slange nr 4 vist på bilde tidligere i denne tråden. plukka den bare av oppe ved egr og satte inn en skrue i enden av den pluss en slangeklemme kommer opp en feilkode på eksossensor etterpå, men de sa det ikke gjorde noe til gs-bildeler.
eper Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Skrevet Juni 2, 2013 Har nå testet dette og fuskinga har gitt seg. Dette stemmer jo også som prosedyre for å disable EGR sensoren iht TRF Racing. Sitat:Man har flere måter å koble ut systemet på, 1) dra av og blende vakumslangen som styrer ventilen. 2) Blende mellom rør og ventil, dette blir da ikke synlig, 3) kjøpe såkalt bygass ventil som er en falsk ventil, dette er synlig for et trent øye. 4) fjerne hele røret, blende på eksos manifold, og sette på innsug uten egr (m51). Merket forøvrig at det tok litt lenger tid å bli varm når jeg fulgte med på temp måler på kjøleveska. Får se om det byr på problem til vinteren. Uansett bilen gikk som ei kule uten feilslag. Det er så nydelig etter lang periode med dette problemet. Dro fint opp til 180 på 4.
Kjexx Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 Prøvde det selv. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Kjexx Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 Har ikke fått prøvd ordentlig enda. Hvordan vil dette påvirke bilen? Det er jo der av en grunn.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
tordah Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 Har ikke fått prøvd ordentlig enda. Hvordan vil dette påvirke bilen?Det er jo der av en grunn..Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Egr er kun et tiltak for å senke NOx verdien. lavere tempratur i forbrenningen grunnet oksygenmangel, så man kan merke at det tar litt lengre tid å få skikkelig driftstemp, men burde ikke by på problemer. http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation sjekk bildet, nasty greier.
bmwjohn Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 d er bare plukke av slangen fort som fyy. eneste grunnen til at egr-er der er for og holde utslippskrav, derfor det kan komme feilkode på eksosutslipp også for at man ikke skal overstige utslipskrav. Men jeg valgte å prøve å kjøre bilen på eu-kontrol uten å plugge inn egr-ventilen igjen å den gikk utslipskontrolen med glans så denne blir aldri plugget tilbake igjen. motoren har også et bedre liv uten egr. Man får også en seiere motor som drar bedre når man fjerner egr, pga at det er når man har jevnt pådrag eller lav gass egr slipper inn mest eksos til forbrenningskamret igjen.
bmwjohn Skrevet Juni 2, 2013 Skrevet Juni 2, 2013 Har nå testet dette og fuskinga har gitt seg.Dette stemmer jo også som prosedyre for å disable EGR sensoren iht TRF Racing. Sitat:Man har flere måter å koble ut systemet på, 1) dra av og blende vakumslangen som styrer ventilen. 2) Blende mellom rør og ventil, dette blir da ikke synlig, 3) kjøpe såkalt bygass ventil som er en falsk ventil, dette er synlig for et trent øye. 4) fjerne hele røret, blende på eksos manifold, og sette på innsug uten egr (m51). Merket forøvrig at det tok litt lenger tid å bli varm når jeg fulgte med på temp måler på kjøleveska. Får se om det byr på problem til vinteren. Uansett bilen gikk som ei kule uten feilslag. Det er så nydelig etter lang periode med dette problemet. Dro fint opp til 180 på 4. [ Bilde ] Så bra at det funket, blir glad vær gang jeg får noen til å prøve dette. Tror ingen angrer på at de gjør dette i allefall, billen blir som ny.
eper Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Skrevet Juni 3, 2013 Fikk motor lampe og increased emissions, men går bra. Antar det ikke er noe fare med dette varsel, teknisk sett, men skal forsøke å få det kodet bort. Noen som vet hvem som kan gjøre dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå