ArneTorsen Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Hei Eg har ein BMW 320I E46 99" Sedan med et motorproblem! Bilen jukser og dør av og til ut. Bilen kan også gå fint til tider og så plutselig kutta et par sylinderar. Har byttet luftmengdemåler og belgen til denne, hjalp ikkje. Nåken som kan hjelpa meg, nåken råd til kva det kan væra?? Takk på forhånd
lierbimmer Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 skru ut coilene og sjekk etter olje. toppdekselpakningen er ofte en synder om denne er lekk og griser til pluggene. om dette ser bra ut, ta en diagnose for å se om motorstyringen rapporterer noen feil. om den dør av og til kan det være veivføler eller kamføler som er møkkete/ delvisdefekte
ArneTorsen Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 Nå har eg byttet toppdekselpakningen og gjort alt reint! Har montert nye plugger og montert alt igjen. Men de eg lurer på, er det noe spesielt moment ein skal feste toppdeksel skruene eller skal dei berre skruast til dei treffe motstand?
gullsakar Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Kan ikke fatte hvorfor man ikke kjører en diagnose i stedet for å bytte deler... Man kan ha flaks men det kan bli en frustrerende og dyr affære også....
lierbimmer Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Nå har eg byttet toppdekselpakningen og gjort alt reint! Har montert nye plugger og montert alt igjen. Men de eg lurer på, er det noe spesielt moment ein skal feste toppdeksel skruene eller skal dei berre skruast til dei treffe motstand? var det mye oljegris? ble det bedre?
ArneTorsen Skrevet September 2, 2013 Forfatter Skrevet September 2, 2013 Det var ikkje nåke særlig med oljegris, såg litt tendenser på eine pluggen, men ette å ha montert alt igjen var det akkurat likt som før :/ Er ikkje lett å få kjørt noen diagnose på probleme fordi det er der til så ubestemte tider
lierbimmer Skrevet September 2, 2013 Skrevet September 2, 2013 feilmeldinger skal da ligge i minne selv om feilen ikke er tilstede hele tiden.
Kjell Z3 Skrevet September 2, 2013 Skrevet September 2, 2013 Det var ikkje nåke særlig med oljegris, såg litt tendenser på eine pluggen, men ette å ha montert alt igjen var det akkurat likt som før :/Er ikkje lett å få kjørt noen diagnose på probleme fordi det er der til så ubestemte tider Feilene ligger lagret, så det er ikke noe problem.
ArneTorsen Skrevet September 28, 2013 Forfatter Skrevet September 28, 2013 Ska bytte luftfilter, bensinfilter og olje nå til helgen for servicen sin del viss det ikkje blir bedre då, får eg legga respekten min litt til side og få et verksted til å kjøra diagnose på an!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå