Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg rett og slett gitt opp å få de felgene jeg har til å passe uten subbing, så da skal de selges (men det er ikke temaet her).

Det som er saken er at jeg da må ha nye felger hehe.

Nå har jeg valset så mye det går uten å skjære i karosseriet, og har ganske god plass. Det var nesten så 17X10 et 15 gikk....men bare nesten...

Så da burde det vel funke fint med 18x8.5 et 15? I og med felgen er en del smalere, må det jo være mindre ut tenker jeg? eller tar jeg feil?

Alternativt kan jeg ha 18x9,5 et 40. Dette skal vistnok passe rett på uten valsing. Men jeg vil jo ha mest mulig kant / concave effekt, og det vil vel bli mer bue på en 8,5" bred felg med et 15 enn en 9,5" bred med et 40?

Foran har jeg tenkt 18x8.5 et 35 og dette må passe. Det var jo ikke noe problem med subbing foran da jeg hadde 17x8.5 et 10....

Jeg har heller ikke bestemt meg for om jeg skal gå for 18" eller 19".

Veldig åpen for innspill her folkens, jeg har lært av å kjøpe felger uten å tenke meg om hehe.

Skrevet
Hvis det nesten går med nåværende felger, hvorfor ikke bytte til smalere dekk? camber? bumpstops? Mye som kan ordne subbinga ;)

Hei.

Jeg har justert camber max, og jeg har bare 245 gummi på, så det er godt med dekkstrekk...

Bumpstop er jo sånne klosser, og det er ikke akkurat lov er det vel??? Funker det i det hele tatt?

Skrevet
Justert maks camber på orginalt oppsett, eller har du f.eks justerbare camberstag?

Jeg har bare justert max på orginalt ja...

Vil det hjelpe nok å sette på et camberstag da? Hvordan fungerer et slikt egentlig?

Skrevet
Justert maks camber på orginalt oppsett, eller har du f.eks justerbare camberstag?

Jeg har bare justert max på orginalt ja...

Vil det hjelpe nok å sette på et camberstag da? Hvordan fungerer et slikt egentlig?

Med justerbare camberstag får du mye mer camber, så det er ingen tvil om at det vil hjelpe.

F.eks: http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/545/1538140

Det høres jo ut som en potensiell løsning....

Men nå har jeg oppdaget at det er en del foringer og småtteri i understellet som er slitt, og jeg har lenge planlagt at jeg skal bytte til en 3.0 twin turbo. Så da selger jeg felgene, bruker dekka på vinterfelgene, som også er 17", og setter i gang med ombygginen....må bare finne noen som kan ta det på seg, og som også klarer å få det godkjent i vognkortet.

Har kontaktet SSP, de får det sikkert godkjent, men det koster nok litt tenker jeg hehe....

Men....415 hk, 1300 kg.....det er verdt litt det...

:-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...