Elverest Skrevet Mai 23, 2013 Skrevet Mai 23, 2013 Noen som vet hva bensinforbruket ligger på sånn ca med doblewebere på m10? Er det helt spinnvilt opp mot 2l på mila eller går det Ann å få det litt bedre? Bilen jeg tenker å sette det på er en bruksbil , m10 1.8 med originalt innsug og pierburg gasser. Denne er faktisk ganske grei med tanke på bensinforbruk:) Takk for svar!
Morty999 Skrevet Mai 23, 2013 Skrevet Mai 23, 2013 får du det justert riktig så er det ikke så ille, men såklart, kjører du med full gass hele tidne så slurper det unna
Elverest Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Skrevet Mai 23, 2013 Hehe, ja det gjør nok det.. Har vel endel å si at det er så små dyser osv som mulig også? Det er kanskje litt vanskelig å få noe tall på det her , de fleste som har doble skal vel ha mest mulig effekt ikke lav forbruk
Morty999 Skrevet Mai 23, 2013 Skrevet Mai 23, 2013 riktig, man montere ikke 2 dobble for å ha lavt forbruk
geira Skrevet Mai 24, 2013 Skrevet Mai 24, 2013 Hadde 2 doble weber 45 og toppa port etc på en audi 80 1,8s for noen år tilbake. Denne bremset 181hk i motor. På langkjøring gikk den på 0.65 men ingen problem å få den på 2 liter pr mil heller. Kommer helt ann på dysinga.
Elverest Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Skrevet Mai 24, 2013 Det hørtes jo veldig kjekt ut.. Tenker litt på cam istede:) Hva er det som må byttes hvis man setter på 284 eller 292 cam på samme motor? Går det Ann å bruke samme gasseren ?
geira Skrevet Mai 24, 2013 Skrevet Mai 24, 2013 Nå er jeg ganske fersk i bmw gamet så jeg kan ikke gi noe sikkert svar her, men det kommer jo ann på hva slags kammer som sitter der orginalt. Har du mulighet til å sette på større dyser på den gasseren du har?. 292 høres litt aggresivt ut hvis resten er orginalt i motor, men dette kommer ann på lobeseperasjonen og løft på kammene da. Beste er jo å få tak i en kam hvor dette harmonerer slik at du får i pose og sekk og ikke kun toppeffekt.Liten vits med en kam som fungerer ifra 5000 rpm på en ellers orginal motor. Til info så må man ikke se seg blind på gradene da en 272 kam kan fungere bedre enne f.eks en 292 kam. Dette som jeg sa tidligere på lobeseperasjon og løft på kammen. Det du kan gjøre er å kontakte velox motor å høre litt med han. Vet ikke hvor mye han kan BMW, men vil vel tro at sålenge det dreier seg om motor, så kan han nok svare deg på spørsmål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå