Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva bensinforbruket ligger på sånn ca med doblewebere på m10?

Er det helt spinnvilt opp mot 2l på mila eller går det Ann å få det litt bedre?

Bilen jeg tenker å sette det på er en bruksbil , m10 1.8 med originalt innsug og pierburg gasser.

Denne er faktisk ganske grei med tanke på bensinforbruk:)

Takk for svar!

Skrevet

får du det justert riktig så er det ikke så ille, men såklart, kjører du med full gass hele tidne så slurper det unna

Skrevet

Hehe, ja det gjør nok det.. Har vel endel å si at det er så små dyser osv som mulig også? Det er kanskje litt vanskelig å få noe tall på det her , de fleste som har doble skal vel ha mest mulig effekt ikke lav forbruk :P

Skrevet

Hadde 2 doble weber 45 og toppa port etc på en audi 80 1,8s for noen år tilbake. Denne bremset 181hk i motor. På langkjøring gikk den på 0.65 men ingen problem å få den på 2 liter pr mil heller. Kommer helt ann på dysinga.

Skrevet

Det hørtes jo veldig kjekt ut.. Tenker litt på cam istede:) Hva er det som må byttes hvis man setter på 284 eller 292 cam på samme motor? Går det Ann å bruke samme gasseren ?

Skrevet

Nå er jeg ganske fersk i bmw gamet så jeg kan ikke gi noe sikkert svar her, men det kommer jo ann på hva slags kammer som sitter der orginalt. Har du mulighet til å sette på større dyser på den gasseren du har?. 292 høres litt aggresivt ut hvis resten er orginalt i motor, men dette kommer ann på lobeseperasjonen og løft på kammene da. Beste er jo å få tak i en kam hvor dette harmonerer slik at du får i pose og sekk og ikke kun toppeffekt.Liten vits med en kam som fungerer ifra 5000 rpm på en ellers orginal motor. Til info så må man ikke se seg blind på gradene da en 272 kam kan fungere bedre enne f.eks en 292 kam. Dette som jeg sa tidligere på lobeseperasjon og løft på kammen. Det du kan gjøre er å kontakte velox motor å høre litt med han. Vet ikke hvor mye han kan BMW, men vil vel tro at sålenge det dreier seg om motor, så kan han nok svare deg på spørsmål :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...