Gå til innhold

e39 520 motorfusk


LarsOlsenL
 Share

Anbefalte innlegg

Viser seg at bilen fusker litt... Ikke noe som helst bunndrag, bilen har 2500 rpm når den går på tomgang, den bruker mye drivstoff, samt risting om jeg ligger i 50 i 3. Gir og prøver å akse... Samtidig så bremser bilen på 2500-3000 rpm med mindre jeg kontinuerlig akser... Det er ingenting med bremsene eller håndbrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal være gjort på verksted hvor bilen var inne ja.. Men skulle ikke forundre meg om det fortsatt var lekk et sted... De skal ha funnet og tettet de stedene det var falskluft, de tok av hele innsuget og tettet med pakningstoff o.l

Bilen har vært på verksted nå i 4 uker, de har byttet : Vanos, Pakelittholdere for registerkjeder, Registerkjeder, Strammere for registerkjeder, Kammsensor, Veivsensor, har byttet tennplugger, LMM, gummibelg fra LMM og til tomgangsventil, Toppakning (for lengre siden) da ble det også overgang på toppen på verksted. (jeg kjøpte bilen med ødelagt toppakning og fikset dette) Jeg prøver også å finne et instrument for å sjekke feilkoder på bilen min, men jeg har ikke pluggen til å lese av feilkoder på førersiden, noen som vet hvor den befinner seg?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har nyere enn 2000/2001. Så vil diagnose stikken være en obd2 kontakt inne i bilen.. Skråt ned til vestre fra rattet og inni ei "hula" der. Hvis ikke så skal diganose kontakten være ganske synlig i motor romme attmed et av støtdempertårnan.

Du e bra gærn om du starter å bytte alt uten å kjøre diagnose. Merk at veivhus sensor feil like gjærne kan være kamsensor feil.. Da de går på samme system men ofte klarer ikke programmet å skille hvilken av de to som er gåen. (såg etterpå du ha bytta begge)

Merk at rare feil som folk plages me motoren kan også være katen som har rast sammen å blokkerer eksosen men du opplever gjærne at du ikke får motorn opp på turtall da. (ingen regel uten unntak).

Vedder på at diagnose vil fortelle om problemet. (om det er en sensor som er gåen)

Btw. Coiler og coilrør kan også være defekte. Dog hørtes ikke ut som det ved din beskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sjekket coiler og coilrør på bilen for en liten stund siden, jeg vet ikke hva dette verkstedet har tenkt med når de har feilsøkt på bilen, men den har bare blitt værre og værre hver gang de skal ha prøvd å fikse det som jeg mener de har ødelagt, det er 1997 model forresten, beklager manglende opplysning....

Det ble tatt en diagnose tidligere, hvor da registerkjeden skal ha vært 2 tenner feil, dette fikset de uten mitt samtykke og etter dette har det bare vært problemer, kan hende de ikke har nullstillt feilkodene på sensorene?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte en som jobber på verkstedet bilen var levert inn og fikk beskjed om det at det er 2 ventiler som har blitt ødelagt siden de flyttet på registerkjeden uten mitt samtykke. Alikevel bestemte de seg for å levere bilen tilbake til meg og late som ingenting.

Case closed i guess....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...