Jump to content

e39 520 motorfusk


LarsOlsenL
 Share

Recommended Posts

Viser seg at bilen fusker litt... Ikke noe som helst bunndrag, bilen har 2500 rpm når den går på tomgang, den bruker mye drivstoff, samt risting om jeg ligger i 50 i 3. Gir og prøver å akse... Samtidig så bremser bilen på 2500-3000 rpm med mindre jeg kontinuerlig akser... Det er ingenting med bremsene eller håndbrekk

Link to comment
Share on other sites

Dette skal være gjort på verksted hvor bilen var inne ja.. Men skulle ikke forundre meg om det fortsatt var lekk et sted... De skal ha funnet og tettet de stedene det var falskluft, de tok av hele innsuget og tettet med pakningstoff o.l

Bilen har vært på verksted nå i 4 uker, de har byttet : Vanos, Pakelittholdere for registerkjeder, Registerkjeder, Strammere for registerkjeder, Kammsensor, Veivsensor, har byttet tennplugger, LMM, gummibelg fra LMM og til tomgangsventil, Toppakning (for lengre siden) da ble det også overgang på toppen på verksted. (jeg kjøpte bilen med ødelagt toppakning og fikset dette) Jeg prøver også å finne et instrument for å sjekke feilkoder på bilen min, men jeg har ikke pluggen til å lese av feilkoder på førersiden, noen som vet hvor den befinner seg?...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har nyere enn 2000/2001. Så vil diagnose stikken være en obd2 kontakt inne i bilen.. Skråt ned til vestre fra rattet og inni ei "hula" der. Hvis ikke så skal diganose kontakten være ganske synlig i motor romme attmed et av støtdempertårnan.

Du e bra gærn om du starter å bytte alt uten å kjøre diagnose. Merk at veivhus sensor feil like gjærne kan være kamsensor feil.. Da de går på samme system men ofte klarer ikke programmet å skille hvilken av de to som er gåen. (såg etterpå du ha bytta begge)

Merk at rare feil som folk plages me motoren kan også være katen som har rast sammen å blokkerer eksosen men du opplever gjærne at du ikke får motorn opp på turtall da. (ingen regel uten unntak).

Vedder på at diagnose vil fortelle om problemet. (om det er en sensor som er gåen)

Btw. Coiler og coilrør kan også være defekte. Dog hørtes ikke ut som det ved din beskrivelse.

Link to comment
Share on other sites

har sjekket coiler og coilrør på bilen for en liten stund siden, jeg vet ikke hva dette verkstedet har tenkt med når de har feilsøkt på bilen, men den har bare blitt værre og værre hver gang de skal ha prøvd å fikse det som jeg mener de har ødelagt, det er 1997 model forresten, beklager manglende opplysning....

Det ble tatt en diagnose tidligere, hvor da registerkjeden skal ha vært 2 tenner feil, dette fikset de uten mitt samtykke og etter dette har det bare vært problemer, kan hende de ikke har nullstillt feilkodene på sensorene?..

Link to comment
Share on other sites

Jeg ringte en som jobber på verkstedet bilen var levert inn og fikk beskjed om det at det er 2 ventiler som har blitt ødelagt siden de flyttet på registerkjeden uten mitt samtykke. Alikevel bestemte de seg for å levere bilen tilbake til meg og late som ingenting.

Case closed i guess....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...