Jump to content

M50 snikturbo - Hvilke stempler?


KHaugland
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en M50B25 jeg har bygget turbo på. Kjørte først med orginale stempler, men dette holdt ikke veldig lenge.

Driver nå å bygger en ny motor å da har jeg fått med meg at noen bytter til vanos-stempler. Har nå prøvd dette men syntes stempelet kommer så utrolig langt ned i sylinderen.

Noen som har hatt noe erfaring med dette før? Evt hva kompresjonsforholdet blir? Ser så mye forskjellig meninger og dette.

Takk for svar.

k9l7651souqwfloxda88.jpg

Sånn ser det ut når stempelet er på topp.

Link to comment
Share on other sites

Du går fra 10:1 i kompresjon til 6,8:1 ca. Du mister jo 5 mm høyde.

Væskemål sylindervolum på TDC og forbrenningkammer + toppakning og beregn kompresjonsforhold. Mange kjører også dobble innsugskammer for å få litt mer toppdrag / mindre bunndrag.

Link to comment
Share on other sites

Det trenger ikke bli for lite. bare å kjøre på med nok ladetrykk.

med 6.8:1 kan du jo prøve deg på 2.5 + bar ladetrykk uten at sylindertrykket blir for høyt og tenningsbanken dreper motoren.

men hør på oddis og mål for å være sikker. du trenger ikke lavere enn dette.

Porsche 911 turbo har orginalt 7.0:1 i komp til sammenligning.

høyt ladetrykk og lav komp er bedre enn høy komp og lavt ladetrykk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...