KHaugland Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Hei. Jeg har en M50B25 jeg har bygget turbo på. Kjørte først med orginale stempler, men dette holdt ikke veldig lenge. Driver nå å bygger en ny motor å da har jeg fått med meg at noen bytter til vanos-stempler. Har nå prøvd dette men syntes stempelet kommer så utrolig langt ned i sylinderen. Noen som har hatt noe erfaring med dette før? Evt hva kompresjonsforholdet blir? Ser så mye forskjellig meninger og dette. Takk for svar. Sånn ser det ut når stempelet er på topp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Du går fra 10:1 i kompresjon til 6,8:1 ca. Du mister jo 5 mm høyde. Væskemål sylindervolum på TDC og forbrenningkammer + toppakning og beregn kompresjonsforhold. Mange kjører også dobble innsugskammer for å få litt mer toppdrag / mindre bunndrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KHaugland Posted May 25, 2013 Author Share Posted May 25, 2013 Har dobble innsugskammer Har vel kommet fram til det at jeg skaffer orginal stempler og heller dreier ned 1mm. Blir for lite med den kompresjonen der Link to comment Share on other sites More sharing options...
lierbimmer Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Det trenger ikke bli for lite. bare å kjøre på med nok ladetrykk. med 6.8:1 kan du jo prøve deg på 2.5 + bar ladetrykk uten at sylindertrykket blir for høyt og tenningsbanken dreper motoren. men hør på oddis og mål for å være sikker. du trenger ikke lavere enn dette. Porsche 911 turbo har orginalt 7.0:1 i komp til sammenligning. høyt ladetrykk og lav komp er bedre enn høy komp og lavt ladetrykk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now