Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier så har temp målern slått seg vrang. Den går ikke helt ned når man skrur av tenningen/bilen og går over midtpunktet ved kjøringen.

Har nettopp skiftet termostat og vannpumpe på bilen og verkstedet målte tempen og den lå stabilt på 97grader som dem mente var normalt.

Legger ved noen bilder så dere kan se, hva kan ha skjedd siden det har blitt slik? Er sykt irriterende å kjøre rundt med en temp måler som er slik.

Oppdaget dette et par dager før jeg leverte bilen inn på verksted

Bilde1 viser bilen når den er avslått, Bilde2 når den er varm ved normaltemp.

< - - - Bilen

ix79zd3yovhrb8x1rbot.jpg

q2d8gz9oxswosuisvnm3.jpg

Skrevet
Ser jo nesten ut som det er visern som har forskyvd seg, men e jo rart for de sitt som regel ganske så fast på måler motor

Kanskje jeg bare skal prøve å skru ut intrumentpanelet og prøve å dytte visern ned på plass? :P

Har hatt den av før da jeg satte på intrumentringene. Så det er jo en enkel sak da.

Skrevet

Det kan du prøv på. Smal sak hvis den sitter løst:-) men ikke prøv å dra visern av hvis den sitter fast, da går måler motoren dundas. Tok av en sånn viser på e39, da måtte jeg bruk en liten tang og hold igjenn pinnen, måtte av med dekslet bak og da

Skrevet
Det kan du prøv på. Smal sak hvis den sitter løst:-) men ikke prøv å dra visern av hvis den sitter fast, da går måler motoren dundas. Tok av en sånn viser på e39, da måtte jeg bruk en liten tang og hold igjenn pinnen, måtte av med dekslet bak og da

Var vist en smal sak, takk og lov får det! 8) Var bare å skyve den ned med fingern. Temp målern faller ned til normalen og holder seg på midtpunktet under kjøring :) Litt komisk feil da, men kanskje noen andre vil lure på dette noen ganger. who knows! :P

• 1 month later...
Skrevet

Dessverre så henger den enda, har nullstilt et par ganger nå, begynner å bli litt lei, enda det ikke er så stress å gjøre det, men vil helst la være.

Hva er det som mest sannsynelig er gåen her? Motorn til målern? (den bak speedometeret?) eller noen sensor eller liggnende noen andre plasser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...