Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg antar dette emnet har vært på bimmers.no før, men jeg fant ikke noen ordentlige svar på dette på nettet.

Men en kompis av meg har kjøpt en E39 med en M52B25 med enkel vanos, men motoren har varmskjært seg og han vil bytte til en annen motor. Problemet er at han fikk tak i en motor med dobbel vanos, altså en TU motor (han viste det ikke). Hva er han nødt til å gjøre for at motoren skal fungere? Det er vell ikke bare å sette i motoren og starte og kjøre vel? Har sett/hørt at han må bytte ledningsnettet, men hva mener man med ledningsnettet da?

Om en/dere hadde kunne satt opp en liste på hva han må gjøre, hadde det hjulpet han veldig.

• 4 months later...
Skrevet

Hvis ledningsnett byttes til et ifra m52b25 med enkel vanos, så blir han nødt til å kjøre en egen kontroller for vanos.

Hvis han har hjerne + ews3 boks og chip ifra nøkkel, så skal det nok gå greit å bruke det nye ledningsnettet, hvis ikke er det nok enklest å få fjernet startsperre ifra hjerne.

Skrevet

Ah forstår. Så uansett må ledningsnett og hjerne byttes fra enkel til dobbel vanos?

Hadde nemlig en M52B25 dobbel vanos på hånden. Har M52B25 enkel vanos fra før av.

Skrevet

Du mener du har en M52TUB25 for hånd? For det er dobbelvanos, men M52B25 er enkelvanos. Har du bruk/solgt TU motoren? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...