Gå til innhold

Problem med LMM og slange på innsugsbelg (HJELP!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tidligere skrev jeg ett innlegg om at jeg hadde problemer med at motoren døde ut pga lavt turtall når jeg trykket inn clutchen (f.eks for å bremse inn mot en rundkjøring). Fikk da anbefalt å sjekke etter falskluft, noe jeg gjorde og fant en sprekk i innsugsbelget.

Kjøpte derfor nytt, og da jeg skulle ta av det gamle, oppdaget jeg at det går en slange inn i innsugsbelget (fra tomgangsregulator??) som hadde hoppet helt av. Det var med andre ord en åpning 2 cm med falsk luft på undersiden av innsugsbelget.

Så til det merkelige: Jeg bytter innsugsbelget, fester slanget godt igjen, og nå går bilen helt forferdelig på tomgang, og er ikke kjørbar (napper). Prøver derfor å rive ut LMM, og da er tomgangen (og motorgangen generelt, perfekt). Problemet da er at jeg ikke får kjørt over 2500 omdreininger, da napper motoren skikkelig og turtallet faller ned. Jeg ble derfor nødt til å rive ut igjen slangen fra innsugsbelget, og koble til LMM for å få den til å bli kjørbar igjen. Bilen er derimot helt fin på vanlig kjøring slik, men tomgangen er som sagt er mareritt nå.

Tyder dette på LMM er gåen? Antar denne slangen er der for en grunn?

Skrevet

Fant ut av det... var visst en ørliten bøy på slangen til innsugsbelget, var visst veldig kresen på lufta der. Så jeg bare roterte litt på innsugsbelgen, for å få slangen i en bedre vinkel, og problemet var løst :) Nå går den som en 328i skal - som en drøm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...