kragz Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Har kjøpt meg en bil jeg skal bygge om siden jeg har drømt om å gjøre noe sånt i flere år. Fekk bilen billig, det er en 520it 1998. Planen var å ta inn en godt utstyrt 528i fra tyskland, putte på m50 insug og chip, flytte over det jeg trenger av deler og selge resten, men så pratet jeg med en kar å han mente jeg bure bygge om til 540i istedenfor. Jeg har lest litt om ombygging fra 520i til 528 og det ser ut til å være en grei jobb. Det jeg lurer på om det er masse jobb å bygge til 540? har hørt at det er noe poblemer med å få godkjent med tanke på at motoren i 540 er tyngre(akselvekt). hvordan er det med ledningsnettet på 520i e39 1998 iforhold til en 2000 model 540? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mysemannen Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Å bygge om til V8 er ganske omfattende, I hovedsak pga forskjellig forstilling. Veldig ulogisk å ta den ruten, da burde man heller kjøpt en sliten V8 bil og gått fra der. 520 til 528 er mye hyggeligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyNgu Skrevet Mai 29, 2013 Share Skrevet Mai 29, 2013 Vurderte dette selv, men kort sagt, du graver din egen grav kort sagt. 1. Du går fra en rekke 6'er til en V8'er 2. Du får mer dreiemoment (pga. flere hk bla.) og motoren er en god del større. Så da må du forsterke bæreevnen til bilen og bremser 3. Annet motorfeste, i en 520-530 sitter det en M52 av et slag (i E39), men i en 540 (og 535) sitter det en M62 av et slag. Så er ikke samme blokk, derav annet feste. Til slutt, å få alt til å klaffe blir vanskelig. Det elektroniske kan jeg mildt si, er det siste du skal bekymre deg over. Du må bytte: Motor Kasse Clutch Bremser rundt om Bærearmer og svinghjul osv. Annet motorfeste Ledningsnett Hjerne Tenningslås Lage et eget fest for eksosen, fra 6 sylinder til 8 sylinder. Gå heller for 528 og installer en stor turbo, letteste alternativet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 takk takk, trur ikkje ej orker alt arbeidet med å bygge om til 540 heller, blir nok en 528i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå