Julianv Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Hei! Har i det siste oppstått MYE vibrasjoner i forstilling/ratt ved hastighet mellom 90-100kmt. Varierer litt på underlaget(?). Tenkte først hjul, men etter 3 balanseringer og nå bytte av dekk samt satt bakfelger foran så er det jaggu der enda. Er absolutt ingen slakk i forstilling, men den er senket ganske kraftig. Hjulstilling blir tatt neste uke for å utelukke det, selvom jeg ikke har noe dekkslitasje osv. Noen tips? Er en 330cia 2000 mod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtell76 Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Er det orginale alufelger du har? Hvis ikke, sjekk om det mangler senterringer, hvis det er slakke mellom nav og felg så kan du få kast i 80km/t Fikk jeg ihverfall på min, oppdaget at det manglet senterringer, fikk satt på ringer og gulle god ble den:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Er ikke orginale i den forstand. Er E39 felger, og har ikke senterringer. Men kollegaen min som jeg kjøpte de av hadde brukt de i 1 år uten vibrasjoner og han hadde ikke senterringer heller.. hmm får ta å bestille ringer bare for å utelukke det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtell76 Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Garantert mangel av senterringer. Samme greia som jeg hadde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Får satse på det! Fint om det er så lett å fikse.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassew93 Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 hvordan er foringene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Bærearmsforingene var ny for 7-8mnd siden. Ser ut som orginale også faktisk. Ingen tegn til slakk i det hele tatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mudbug Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Jeg fikk vibrasjon da jeg bremte ned, byttet bremseskiver, alt er OK. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Har mistanke om kast i skive samt litt heng i calipper og at det kan utgjøre det. Får heldigvis nye bremser idag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted June 2, 2013 Author Share Posted June 2, 2013 bump ingen andre som har erfaringer med dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aloebiz.net Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Satt på senterringer da?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts