oddaz92 Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 jeg har s50b30 motor å av den har jeg tenkt å bygge en drifte/powerdrift motor av. motor blir i ett e36 chassi men da er spørsmåle. kompressor eller turbo ? hva er mest holdbart, tidkrevende å bygge, lettest, hva må til. noen sier krompressorn komme litt seint. andre sier d er full effekt med engang. å noen sier turbo å andre presse. hva er + og va er - ? hva annbefaler folke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Ut fra spørsmålene du stiller så forstår jeg at du hadde trengt litt mer basiskunnskap før du tar den avgjørelsen. Les gjennom hele denne grundig, her er turbotrimming fra A til Å - http://www.supramk3.com/turbo.pdf BMW S-motorer er også såpass dyre i alt som heter slitedeler og småting at du er ute på dypt vann om det skulle rase skikkelig, kostnadsmessig. Og skal du lade S-sekser så velg S54. Overlegen de andre motorene for overtrykk, og billigere fordi du må gjøre færre endringer. At kompressorene lader tidlig og sent er jo fordi det er snakk om to forskjellige kompressortyper - skru og sentrifugalkompressor. Hør med Helge Ougland, han kjører E36 M3 S50B30 med Precision 6266 og 640hk på E85 i driftingserien. Ser ut som det funker greit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now