Jump to content

s50b30 krompressor eller turbo ?


oddaz92
 Share

Recommended Posts

jeg har s50b30 motor å av den har jeg tenkt å bygge en drifte/powerdrift motor av.

motor blir i ett e36 chassi

men da er spørsmåle. kompressor eller turbo ?

hva er mest holdbart, tidkrevende å bygge, lettest, hva må til.

noen sier krompressorn komme litt seint. andre sier d er full effekt med engang.

å noen sier turbo å andre presse.

hva er + og va er - ?

hva annbefaler folke? [-o<

Link to comment
Share on other sites

Ut fra spørsmålene du stiller så forstår jeg at du hadde trengt litt mer basiskunnskap før du tar den avgjørelsen.

Les gjennom hele denne grundig, her er turbotrimming fra A til Å - http://www.supramk3.com/turbo.pdf

BMW S-motorer er også såpass dyre i alt som heter slitedeler og småting at du er ute på dypt vann om det skulle rase skikkelig, kostnadsmessig. Og skal du lade S-sekser så velg S54. Overlegen de andre motorene for overtrykk, og billigere fordi du må gjøre færre endringer.

At kompressorene lader tidlig og sent er jo fordi det er snakk om to forskjellige kompressortyper - skru og sentrifugalkompressor.

Hør med Helge Ougland, han kjører E36 M3 S50B30 med Precision 6266 og 640hk på E85 i driftingserien. Ser ut som det funker greit.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...