Anterialis Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Jeg har altså en e92 hvor du trykker på knappen for å starte. Får å få på tenningen har jeg forstått at man rett og slett "starter" bilen uten å kløtsje ut motoren. Men er det en måte å slå av motoren og la ignition være på? Det enkleste er kanskje å kvele motoren, men finns det en annen måte? Jeg skal igang med å oppdatere kartdata på navigasjonen, og jeg har hørt at dette tar en stund. I frykt for å tømme batteriet helt (ved å la ignition være på i flere timer) tenkte jeg å starte bilen etter en halvtimes tid eller noe, for så å slå av igjen etter nye 30 minutter. Jeg er avhengig av at ignition ikke blir brutt da oppdateringssekvensen vil bli avbrutt. Noen tanker? På forhånd takk =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Går det ikke å sette på en batterilader? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Jeg har altså en e92 hvor du trykker på knappen for å starte. Får å få på tenningen har jeg forstått at man rett og slett "starter" bilen uten å kløtsje ut motoren. Men er det en måte å slå av motoren og la ignition være på? Det enkleste er kanskje å kvele motoren, men finns det en annen måte?Jeg skal igang med å oppdatere kartdata på navigasjonen, og jeg har hørt at dette tar en stund. I frykt for å tømme batteriet helt (ved å la ignition være på i flere timer) tenkte jeg å starte bilen etter en halvtimes tid eller noe, for så å slå av igjen etter nye 30 minutter. Jeg er avhengig av at ignition ikke blir brutt da oppdateringssekvensen vil bli avbrutt. Noen tanker? På forhånd takk =) Bilen slår vel av all strøm etter et hviss antall minutter om bare tenninga står på syntes jeg huske... dette er sånn sikkerhets sak som skal hindre flatt batteri. Så tror ikke det er noen god ide. uansett så når du starter igjen etter at den har stått lenge, kan det forekomme at den "bryter" strømmen når du starter på nytt igjen... Hvorfor ikke bare ha motoren i gang hele tida? redd for drivstoffutgifter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 og skal du starte den under en prosses så vil starteren bruke så mye strøm att det kræsjer sikkert uansett. sett på en lader i mens du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 Skal vel innrømme at jeg var mest nysgjerrig.. Jeg er helt enig at å sette på en lader (eller la bilen stå å gå) er enklest, og blir nok å gjøre det. Leste at dersom man trykker på startknappen én gang, går bilen i en slik "radio/iDrive" mode, hvor man kan spille radio ol. i 20 min før bilen slår seg av. Trykker man derimot TO ganger på startknappen (rett etterhverandre), vil bilens tenning bli slått på, og da skal visstnok ikke bilen skru seg av selv.. Edit: Har dere noen billadere å anbefale? Bør man gå for en slik sak som har nok strøm i seg til å starte en bil med flatt batteri? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eilefsen Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Jeg er veldig fornøyd med ctek laderne iallefall. Er såkalte "smarte"ladere, som vet hvor mye strøm som er på batteriet og lader deretter, om det er full lading, eller bare vedlikeholdslading. De støreste og dyreste kan også brukes som starthjelp. http://www.ctek.com/no/no Fåes kjøpt på bilxtra, mekonomen osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anterialis Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2013 Kanskje et dumt spm. (jeg har kun hatt eldre biler typ 87-92 modell, men nå ferdig med utdannelse og har kjøpt "ny" bil): hvordan er det å lade slike nyere biler med all denne elektronikken som er på? Og hva med "jump starting"? Er det grei skuring så lenge man kobler polene riktig, eller bør man være forsiktig? Takk for CTEC tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå