Tronga Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Heisann, har en bmw e36 316i som jeg vil sette større motor i, derfor vil jeg dra til sverige å kjøpe delebil, masse billige biler på andre siden av grensa! Det jeg lurer på er hva som må til for å få ombygginga godkjent, mtp. tolling osv! Har hørt at det kan være problemer med å skaffe papirer på eksosutslipp! Noen som vet noe om dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaWeRiCk Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Holder på med dette selv nå. Bare å søke Biltilsynet med en gang, kan ta lang tid før du får svar ( jeg venta 11 uker) Skriv kjøpskontrakt og få med vognkort. Kjør på Rødt i tolla å betal moms (25%) på den svenske bilen. Utslipp er ikke noe problem så lenge du bruker orginal motorstyring og skal tillsvare den nye motorens utslipp. viewtopic.php?t=257331 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tronga Posted June 6, 2013 Author Share Posted June 6, 2013 Du får oppdatere projektet ditt, så får jeg se hvordan du gjør det evt. Om du får noen problemer?! Har du søkt om ombygging? Har hørt at hvis du bygger om til 2,5- 2,8 så får du ikke ha den registrert som 5-seter?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaWeRiCk Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Ja har søkt BT om å bygge om fra 318iS til 328i. Fikk positivt svar, de var kritisk til vekta fordi Akselvekt forran og bak samt totalvekt ikke kan endres i vognkortet. Jeg måtte på vektkontroll med bilene før jeg startet ombyggingen. iS n ble veid forran og bak, delebilen slapp jeg og veie de godtok de vektene som stod oppgitt i det Svenske vognkortet. BT mente det skulle gå greit med tanken på vekta, 100 kilo i forskjell på egenvekt på bilene. I verste fall blir den godkjent med 4 seter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts