Jump to content

Motor bytte, Svenskregistrert delebil

Tronga
 Share

Recommended Posts

Heisann, har en bmw e36 316i som jeg vil sette større motor i, derfor vil jeg dra til sverige å kjøpe delebil, masse billige biler på andre siden av grensa!

Det jeg lurer på er hva som må til for å få ombygginga godkjent, mtp. tolling osv!

Har hørt at det kan være problemer med å skaffe papirer på eksosutslipp! Noen som vet noe om dette? :-)

Holder på med dette selv nå. Bare å søke Biltilsynet med en gang, kan ta lang tid før du får svar ( jeg venta 11 uker)

Skriv kjøpskontrakt og få med vognkort.

Kjør på Rødt i tolla å betal moms (25%) på den svenske bilen.

Utslipp er ikke noe problem så lenge du bruker orginal motorstyring og skal tillsvare den nye motorens utslipp.

viewtopic.php?t=257331

Du får oppdatere projektet ditt, så får jeg se hvordan du gjør det evt. Om du får noen problemer?! :)

Har du søkt om ombygging? Har hørt at hvis du bygger om til 2,5- 2,8 så får du ikke ha den registrert som 5-seter?!

Ja har søkt BT om å bygge om fra 318iS til 328i. Fikk positivt svar, de var kritisk til vekta fordi Akselvekt forran og bak samt totalvekt ikke kan endres i vognkortet. Jeg måtte på vektkontroll med bilene før jeg startet ombyggingen. iS n ble veid forran og bak, delebilen slapp jeg og veie de godtok de vektene som stod oppgitt i det Svenske vognkortet. BT mente det skulle gå greit med tanken på vekta, 100 kilo i forskjell på egenvekt på bilene. I verste fall blir den godkjent med 4 seter.