Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

BMW 520i Touring, 95 modl. M50B20 Vanos automat E34.

I begynnelsen av mai d.å. lånte jeg bort 520'n min til et av barna. Etterpå var den helt annerledes å kjøre; rar lyd når jeg starta, trakk dårligere, gikk saktere ut fra lyskryss osv. Men etter å ha kjørt litt så hørtes tomgangen bedre ut igjen. Dagen etter var det som om bilen gikk ekstra dårlig rett før den gira fra 3. til 4.gir (automat). Men varm på tomgang, hørtes den mye bedre ut igjen. Jeg var usikker på om det var motor, eller noe annet (har bare hatt bilen et par år).

Tok en titt under bilen. Skrudde av div. varmeskjold og sjekket drivakselen for slark. Den virket tight og fin. Kjørte bilen i gir og det var ikke noen spesielle ulyder under der da heller. Søkte rundt her på forumet etter andre årsaker til ulyder under kjøring, og fant fort at det kunne være mange forskjellige ting.

Fikk kontakt med SweetBMW på forumet som hørte på bilen og kom med nyttig tips. Sprayet startgass på alle luft/vakuumslanger i motoren, og fant en som det var hull i. Men ennå ulyd i motoren etter at den ble skifta :( Så sa han at det hørtes ut som motoren bare gikk på fem sylindre da jeg kjørte fra han. Jeg testa ved å koble ut en og en coil-ledning, og fant at sylinder 5 ikke tente som den skulle.

Skrudde av coilen, og SE! Der fløt det over av motorolje...... :(:(:(

Kortslutning. Det var også en god del olje over pluggen i sylinder 6. Løsningen var å skifte toppdekselpakning. Og så nye coiler. Nå går motor'n som ei klokke :D

%7Boption%7Dhttp://images.bimmers.no/files/s6b

(De gamle toppdekselpakningene rundt plugghullene var så stive at de kunne brekkes i stykker.....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...