camxer Skrevet Juni 5, 2013 Skrevet Juni 5, 2013 Hei folkens, har hatt litt "hvining" siden jeg kjøpte bilen, men nå har det blitt en mye høyere lyd. Bilen er en E39 523iA med M52B25 singel vanos med 254 tusen på telleren. Tingen er at hviningen er ikke der på tomgang, men kommer med en gang omdreiningene går opp og forsvinner like fort etter ca 1000 omdreininger. Har testet ved å kjøre i litt fart og sette bilen i nøytral og slippe gassen. Ingen lyd til den detter under ca 1000 omdreininger og så hviner den til den detter ned til "tomgang". Etter hjelp av en kompis som holdte den mellom tomgang og 1000 omdreininger har jeg lokalisert lyden til å være på høyre side av motoren. Noen som har vært utsatt for noe lignende? Takker for all hjelp!
camxer Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Skrevet Juni 5, 2013 Har funnet ut at returslangen fra servopumpen til beholderen har begynt å lekke og klemmen er stram som bare det. Kan tenke meg at den muligens drar inn luft her eller noe. Blir vel en tur imorgen for å skaffe ny slange. Noen som har en anelse om diameteren?
Brian Skrevet Juni 5, 2013 Skrevet Juni 5, 2013 Det er ikke et lager i dynamoen evt stremmehjul som begynner å bli dårlig kanskje?
camxer Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Skrevet Juni 5, 2013 Virket ikke som det var slakk, men skal ta av multireima og spinne/rikke på litt forskjellig. Returen fra servo til beholderen ser ganske moden ut for bytte uansett. Liker ikke ting som lekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå