KarlDahl Skrevet Juni 6, 2013 Skrevet Juni 6, 2013 Har handla meg et e30 kaross jeg tenkte og fikse opp! Det er en 87' mod 320i 2 dører og uten takluke! -Ta det som er av rust -m20b27 -325 understell -Lakkere opp ( vurderer org fargen sterkt! cirrusblau metallic) Helt grei for rust men har sett bedre! Den har gått som herjebil/banebil av noen svensker som ga faen bare ting fikk plass! De har brukt slegge og banka plass til turbomtor, lakka den matt svart og kobla seg ihjæl på det elektriske.. Har alt begynt og rette på endel av det og fjernet det elektriske fra hele bilen! Blir facelift elnett i hele bilen (ingen grunn for det men har det liggende) Men det positive er at den er ikke så alt for gærn for rust og er veldig platerett i karossen!! Dere får se på bilder hva jeg har gjort så langt så får jeg prøve og holde dere oppdatert! Bilen etter endel demontering: Plukka reint motorrom: Kappa ut litt: Kappa vekk endel på fronten da den hadde fått juling og var skeiv! blei ikke noe bedre så splitta den så tok det 5 min før alt var flotters: Hjulbrønn ute: Rust: Her har en eller annen tulling skulle hatt eksosen ut! Slipte vekk lakken på den ene hjulbua for og se! Ser veldig bra ut noe smått men blir sandblåst og behandla! 0 takluke! Litt gamle rustne godbiter: Sportseter er viktig! Mye fri fra skole fremover så satser på å få gjort endel! Kom gjerne med tilbakemeldinger!
KarlDahl Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Skrevet Juni 9, 2013 Har fått henta hjem motoren! Forrige eier hasta med og få den ut så har klipt el nettet osv og lmm er ikke med.. ikke hjernen heller Men var billig motor Har begynt og demontere litt på den fått av kassa, dynamo og slanger + div smått. Skal plukkes ned og overhalles Har også fått fylt gass flaska til sveiseapparatet så skal begynne og sveise litt rust imårra Sitter på 320 girkasse men har en kasse fra gamle 325n min som skal på!
KarlDahl Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Skrevet Juni 10, 2013 hvor mange e30er har du nå? Har 2, dette prosjektet og en 2dørs 318is som er vrak
KarlDahl Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Skrevet Juni 10, 2013 Kappa ut totalt 12 høl i gulvet igår og sveisa det meste idag Sveisa litt Det jeg gruer meg mest til og fikse på torpedoveggen på førersia... Festet til gasspedalen er helt rusta bort... har et annet kaross og kappe denne ut av Kappa ut ganske store deler av gulvet ved jekkfestene på begge sider, prøve og få tatt det imårra! Demontert litt på motoren, skal plukkes helt ned og overhales. Må få henta meg en motorbukk.. er så klønete der den står nå.. Er vel noen som følger med i stillhet her?
Hawkon88 Skrevet Juni 10, 2013 Skrevet Juni 10, 2013 Tror jeg ville øvd meg litt mer på sveisingen, og skrudd ned matingen litt. Ser ut som om det går litt for fort for deg enkelte plasser, men ellers ser det bra ut!
KarlDahl Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Skrevet Juni 10, 2013 Tror jeg ville øvd meg litt mer på sveisingen, og skrudd ned matingen litt. Ser ut som om det går litt for fort for deg enkelte plasser, men ellers ser det bra ut! Skal prøve på det! Har ingen som kan lære meg sveisinga.. men takk for tipset
KarlDahl Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Skrevet Juni 12, 2013 Har fått gjort litt igjen! Sveisa fremmere del av gulvet/jekkfeste på førersia og fått fuga alle sveisene i gulvet! også har jeg begynt og slipe gulvet helt ned til stålet. er klint på masse rart opp igjen om så bare og få det vekk! Noen tips til hva jeg kan bruke til grunning på gulvet og under bilen? Inni tenkte jeg og male med brunox rett på stålet. tar gjerne imot tips! Ferdig: Fuga: Slipt reint gulvet på passasjer side: Var innom mekonomen og spurte etter noe og ha på der jeg har sveisa dette var det jeg ble anbefalt og tok med meg, bra eller ikke? Noe annet jeg heller kan bruke? Den gule skal først på så den røde..
KarlDahl Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Skrevet Juni 14, 2013 Da er gulvet helt ferdig på passasjersiden! Er kun og bytte gasspedalfestet, et hull og torpedoveggen på førersiden så er bilen ferdig inni! så da står motorommet på tur Malte over gulvet på passasjer siden med Brunox ruststopper/rustbeskytter. 1 strøk brunox Ferdig sveisa, fuga og rustbeskytta Utsiden Neste nå blir og gjøre ferdig førersiden Mvh Karl
Jørgen Lie Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Enda en som blir reddet ja Godt å se! Har også tro på å slakke ned litt på mating og kanskje litt mere strøm slik at smeltebadet blir penere både på ny plate og i gammelt stål. Kan også være lurt å punkte en del og ikke helsveise. Det er jo bare detaljer, og det der blir jo ikke visende noen plass på de plassene du har tatt rust, men bare nevner det..
KarlDahl Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Skrevet Juni 14, 2013 Enda en som blir reddet ja Godt å se! Har også tro på å slakke ned litt på mating og kanskje litt mere strøm slik at smeltebadet blir penere både på ny plate og i gammelt stål. Kan også være lurt å punkte en del og ikke helsveise. Det er jo bare detaljer, og det der blir jo ikke visende noen plass på de plassene du har tatt rust, men bare nevner det.. Hehe! må prøve og gi den et nytt liv! Skal prøve meg litt mer fram på sveisinga. spesielt før jeg skal sveise det som blir synlig. Ikke vits og hel sveise mener du? bare takknemlig for tips
Jørgen Lie Skrevet Juni 14, 2013 Skrevet Juni 14, 2013 Ja, er greit å f.eks ta en bit du skjærer ut av karossen, puss den runst fri og ta en ny bit, legg det på benken og prøv deg frem til du får en fin sammenføyning Vits, joda, men det som skjer når du helsveieser er at det blir så varmt at stålet mister sin opprinnelige form. Om du punktsveiser litt rundt omkring, så vil det aldri bli skikkelig varmt, og stålet holder seg i opprinnelig form, altså, det vrir seg ikke og mister formen sin
KarlDahl Skrevet Juni 14, 2013 Forfatter Skrevet Juni 14, 2013 Ja, er greit å f.eks ta en bit du skjærer ut av karossen, puss den runst fri og ta en ny bit, legg det på benken og prøv deg frem til du får en fin sammenføyning Vits, joda, men det som skjer når du helsveieser er at det blir så varmt at stålet mister sin opprinnelige form. Om du punktsveiser litt rundt omkring, så vil det aldri bli skikkelig varmt, og stålet holder seg i opprinnelig form, altså, det vrir seg ikke og mister formen sin Det skal jeg gjøre! Aha! vet at det slår seg men tenke ikke det var farlig i gulvet! Men neste gang skal jeg heller sette endel punkter rundtom! Takker for tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå