Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har handla meg et e30 kaross jeg tenkte og fikse opp! :) Det er en 87' mod 320i 2 dører og uten takluke!

-Ta det som er av rust

-m20b27

-325 understell

-Lakkere opp ( vurderer org fargen sterkt! cirrusblau metallic)

Helt grei for rust men har sett bedre!

Den har gått som herjebil/banebil av noen svensker som ga faen bare ting fikk plass! :P De har brukt slegge og banka plass til turbomtor, lakka den matt svart og kobla seg ihjæl på det elektriske.. Har alt begynt og rette på endel av det og fjernet det elektriske fra hele bilen! Blir facelift elnett i hele bilen (ingen grunn for det men har det liggende)

Men det positive er at den er ikke så alt for gærn for rust og er veldig platerett i karossen!!

Dere får se på bilder hva jeg har gjort så langt så får jeg prøve og holde dere oppdatert! :D

Bilen etter endel demontering:

utixq7nrj7y5drhvahxg.jpeg

Plukka reint motorrom:

2xmqhxsb05nf371ts4g6.jpeg

Kappa ut litt:

tubfbud8tv9i4gbhcj7y.jpeg

hsfyk1qf5grqfynu0jic.jpeg

oghbz769034u7u9y3ela.jpeg

Kappa vekk endel på fronten da den hadde fått juling og var skeiv! blei ikke noe bedre så splitta den så tok det 5 min før alt var flotters:

j3bdc4rdy2tgkm8mu2vc.jpeg

Hjulbrønn ute:

v0lsg9fien22nn9rkb82.jpeg

Rust:

nqpz6veih32sbze77l9s.jpeg

8jbbfge3cx5qc1tzi8ry.jpeg

Her har en eller annen tulling skulle hatt eksosen ut! :lol:

wn2gzt12trlntygxlhgk.jpeg

Slipte vekk lakken på den ene hjulbua for og se! Ser veldig bra ut noe smått men blir sandblåst og behandla!

hvm53j5pxkcl1fx3p5kz.jpeg

hfycvdtio8xptx4r6cel.jpeg

0 takluke! :D

cqrisx7sr8wlzrwpwcfy.jpeg

Litt gamle rustne godbiter:

3cf1caif3n2w3pb2jg7d.jpeg

Sportseter er viktig! 8)

drxtoqul4kui9v661jpz.jpg

Mye fri fra skole fremover så satser på å få gjort endel! :D

Kom gjerne med tilbakemeldinger! :)

Skrevet

Har fått henta hjem motoren! Forrige eier hasta med og få den ut så har klipt el nettet osv og lmm er ikke med.. ikke hjernen heller :P Men var billig motor :) Har begynt og demontere litt på den fått av kassa, dynamo og slanger + div smått. Skal plukkes ned og overhalles :)

Har også fått fylt gass flaska til sveiseapparatet så skal begynne og sveise litt rust imårra :)

Sitter på 320 girkasse men har en kasse fra gamle 325n min som skal på! :)

s86q92tvfltlb7a158tx.jpg

Skrevet

Kappa ut totalt 12 høl i gulvet igår og sveisa det meste idag :)

Sveisa litt

s6nsei5jddbivmvdwler.jpeg

snkjirrf9xk8yt06gjl0.jpeg

iml0s99agnt5vbbl2nyk.jpeg

07vdkjzgoiwnj15slmus.jpeg

k0eru97ftsjmw0kzem0r.jpeg

68z3xgog7wr7h43pspug.jpeg

x38uwoi8jsklsv1xm87k.jpeg

ykn9r0bqjyqtudlfvkwh.jpeg

Det jeg gruer meg mest til og fikse :P på torpedoveggen på førersia...

6e9qoaogw08lnienjs3h.jpeg

Festet til gasspedalen er helt rusta bort... har et annet kaross og kappe denne ut av :)

1k8nkk6wq4fhw0wt73p0.jpeg

Kappa ut ganske store deler av gulvet ved jekkfestene på begge sider, prøve og få tatt det imårra! :)

8iqnlekzo30kjn3dr1yb.jpeg

Demontert litt på motoren, skal plukkes helt ned og overhales. Må få henta meg en motorbukk.. er så klønete der den står nå..

8aqtumyvqegvsu8q10np.jpeg

21ul6tse9eldk1nbye2j.jpeg

Er vel noen som følger med i stillhet her? :P

Skrevet

Tror jeg ville øvd meg litt mer på sveisingen, og skrudd ned matingen litt. Ser ut som om det går litt for fort for deg enkelte plasser, men ellers ser det bra ut!

Skrevet
Tror jeg ville øvd meg litt mer på sveisingen, og skrudd ned matingen litt. Ser ut som om det går litt for fort for deg enkelte plasser, men ellers ser det bra ut!

Skal prøve på det! Har ingen som kan lære meg sveisinga.. men takk for tipset :)

Skrevet

Har fått gjort litt igjen! Sveisa fremmere del av gulvet/jekkfeste på førersia og fått fuga alle sveisene i gulvet! også har jeg begynt og slipe gulvet helt ned til stålet. er klint på masse rart opp igjen om så bare og få det vekk! Noen tips til hva jeg kan bruke til grunning på gulvet og under bilen? Inni tenkte jeg og male med brunox rett på stålet. tar gjerne imot tips!

Ferdig:

g9yovodry1fbf6z18hnw.jpg

8jq9vcmxbf213l1yyqyk.jpg

Fuga:

5am77zhdx6d5qxgxyjx2.jpg

j7dfo13xg8oflkv3l5uo.jpg

4b2fukquomjl37nbxlhd.jpg

0ubxs0j9bz6ebhifpsbs.jpg

Slipt reint gulvet på passasjer side:

b7x95oe1lh3mnsvlr8rj.jpg

romcuvd0aiqmx9umv6gd.jpg

9x44khmba0mw7999oi8z.jpg

Var innom mekonomen og spurte etter noe og ha på der jeg har sveisa dette var det jeg ble anbefalt og tok med meg, bra eller ikke? Noe annet jeg heller kan bruke?

Den gule skal først på så den røde..

l3e0x33ilo3rlu1edtlv.jpg

Skrevet

Da er gulvet helt ferdig på passasjersiden! Er kun og bytte gasspedalfestet, et hull og torpedoveggen på førersiden så er bilen ferdig inni! :D så da står motorommet på tur :)

Malte over gulvet på passasjer siden med Brunox ruststopper/rustbeskytter.

1 strøk brunox

t52g6cv31sfumbaofl92.jpg

Ferdig sveisa, fuga og rustbeskytta :)

qxka2ad7gdcxzlotsbsy.jpg

Utsiden

buhxcftmtgjwrzeu8pzw.jpg

Neste nå blir og gjøre ferdig førersiden :)

Mvh

Karl

Skrevet

Enda en som blir reddet ja ;) Godt å se!

Har også tro på å slakke ned litt på mating og kanskje litt mere strøm slik at smeltebadet blir penere både på ny plate og i gammelt stål. Kan også være lurt å punkte en del og ikke helsveise. Det er jo bare detaljer, og det der blir jo ikke visende noen plass på de plassene du har tatt rust, men bare nevner det..:)

Skrevet
Enda en som blir reddet ja ;) Godt å se!

Har også tro på å slakke ned litt på mating og kanskje litt mere strøm slik at smeltebadet blir penere både på ny plate og i gammelt stål. Kan også være lurt å punkte en del og ikke helsveise. Det er jo bare detaljer, og det der blir jo ikke visende noen plass på de plassene du har tatt rust, men bare nevner det..:)

Hehe! :) må prøve og gi den et nytt liv! :)

Skal prøve meg litt mer fram på sveisinga. spesielt før jeg skal sveise det som blir synlig. Ikke vits og hel sveise mener du?

bare takknemlig for tips ;)

Skrevet

Ja, er greit å f.eks ta en bit du skjærer ut av karossen, puss den runst fri og ta en ny bit, legg det på benken og prøv deg frem til du får en fin sammenføyning :)

Vits, joda, men det som skjer når du helsveieser er at det blir så varmt at stålet mister sin opprinnelige form. Om du punktsveiser litt rundt omkring, så vil det aldri bli skikkelig varmt, og stålet holder seg i opprinnelig form, altså, det vrir seg ikke og mister formen sin :)

Skrevet
Ja, er greit å f.eks ta en bit du skjærer ut av karossen, puss den runst fri og ta en ny bit, legg det på benken og prøv deg frem til du får en fin sammenføyning :)

Vits, joda, men det som skjer når du helsveieser er at det blir så varmt at stålet mister sin opprinnelige form. Om du punktsveiser litt rundt omkring, så vil det aldri bli skikkelig varmt, og stålet holder seg i opprinnelig form, altså, det vrir seg ikke og mister formen sin :)

Det skal jeg gjøre! :)

Aha! vet at det slår seg men tenke ikke det var farlig i gulvet! Men neste gang skal jeg heller sette endel punkter rundtom! Takker for tips :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...