Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Fikk et problem med bilen min idag... det er en e46 320D 2000 modell sedan.

Startet bilen, og hadde kanskje kjørt 300 meter, og når jeg akkurat hadde giret opp til tredje giret så hørte jeg et "klikk", å så begynte den å dra mye dårligere enn normalt når den nådde 2000 omdreininger og over. Da ryker den også veldig fælt.. det er ikkje blålig røyk, men sort røyk. Den bruker også en del mer diesel når den ligger på dette turtallet. når jeg kjører på lavere turtall ryker den ikke. Det er forresten koblet til en effektbox (bildet). h8uxbdafvqg8lxeqbqlj.jpg Hadde håpet at noen kunne kommet med noen gode tips/forklaringer på hva som er galt, før jeg får magesår :)

Skrevet

Har du demontert effektboksen og sjekket om den er likedan da?

Kan være noe krøll på den vettu, opplevde det samme med en chip jeg monterte.

Riktignok klarte jeg kun å holde bilen i live med gasspedalen og det kom MASSE svart røyk, men etter jeg demonterte chippen var alt normalt igjen. (sett bort fra effekt-tapet uten chip).

Skrevet

Nei, det har jeg ikke! Skal sjekke ut så fort som mulig :)

Men er det da slik at powerbox'en er ødelagt og det er mulig å sette på en ny evt chippe den istede, eller burde jeg holde meg unna slikt?

• 2 weeks later...
Skrevet
Nei, det har jeg ikke! Skal sjekke ut så fort som mulig :)

Men er det da slik at powerbox'en er ødelagt og det er mulig å sette på en ny evt chippe den istede, eller burde jeg holde meg unna slikt?

Jeg "chippa" min med en boks fra scandinaviachiptuning.no

Enkel montering og greie priser :) Så jeg fraråder ikke chip, men har hørt at diverse powerbokser kan være av ymse slag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...